Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Sakernas Internet

Sakernas Internet

Varför ska vi ha sakernas Internet när det finns miljarder med människor som inte ens har Internet? Kan vi börja med att koppla upp människor istället för saker?!

Gör om, gör rätt!

Antal svar på detta inlägg: 21
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Förlåt men,, sakernas? Kanske man är trött men kan du precisera lite vad du avser där? Spännande. Hälsn. L.
människor är ju inte maskiner ?
Just, inte maskiner även om det kan se ut så ibland, tur att man avgör själv i alla fall vilken avdelning man vill tillhöra. Ha en bra natt. L.
Annons
Ett konkret exempel:

Det sk. "intelligenta kylskåpet" ingår i sakernas internet. Jag vet inte riktigt hur det funkar, men kylskåpet beställer automatiskt varor hem när det märker att ex. "mjölken" är på väg att ta slut.

Det finns en bok som heter "Automatisera ditt hem" men jag har inte läst den ännu.

Vi får hoppas att denna familj är lycklig med alla sina finesser. Av någon konstig
anledning tvivlar jag på detta.

Fråga mig inte varför, ty jag kommer aldrig att svara.

http://korta.nu/zvhxt
Hittade en artikel om sakernas internet men jag ställer mig fortfarande frågan:

Varför koppla upp massa saker istället för människor först?

Många i ex. tredje världen skulle få en rejäl uppgång i sin levnadsstandard bara dom kunde ha tillgång till internet överhuvud taget.

http://www.dn.se/debatt/gor-sverige-till-testbadd-for-sakernas-interne
t/
Om man skall resa till Stockholm med SJ kopplar man in alla sina finesser.

Då kan man sitta i Herrljunga och titta i sitt kylskåp hemma i Mariestad. Hur roligt
är det på en skala 1-10 om man är ute i affärer.

Ramlar då elledningen ner, och mjölken är slut hemma i kylen, vad gör jag då.
Jag får inte gå av tåget för marken är elektrisk.

Man får sitta på tåget i värmen och dricka sur mjölk.
Harlekin, nog känns det väl rätt skönt att kunna koppla in dig var du vill, liksom även ut/av. Om vi ska börja med uppkopplade människor då innebär det att vi måste ha loggin-knappar i kroppen, användarnamn och lösenord på bröstet kanske, skyddsapparater och det ena med det andra, robotlivet på sikt, känns väl inte speciellt kul va ? Nu ska vi njuta solen med en kopp kaffe. Hälsn. L.
lagera:

Är din kaffetermos uppkopplad mot internet så den automatiskt sätts på och värms upp när kaffet i termosen blir för kallt.

Hahahaha, nähej du, min TV-kanna den fylls på förmiddagen med KOK-KAFFE och så klarar den sig till kvällen. Gammaldags kok-kaffe ska de vara, annars ingen smak direkt. Tjing.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem