Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Spel, mobil och teknik

TV boxer problem 3an 5an m fl

TV boxer problem 3an 5an m fl

Hej
Har nyligen skaffat Boxer till huset på landet. Även inhandlat en ny fin tv, full HD.
Får in en sabla massa kanaler, även en trave som jag inte beställt, men det är inte problemet...

Jag får inte in 3HD, 5HD, SVTHD, 8an... I övrigt finns en del HD-kanaler som funkar fint. 3an och 5an får jag för övrigt inte in alls, inte bara HD som inte funkar alltså.

Provat starta om tvn, gjort fabriksåterställning. Gjort ny kanalsökning. Tagit ur och satt i kortet (inbyggd box). Ringt Boxers support - tipsades om att göra allt jag redan gjort. Det som återstår nu är att skaffa ny antennkabel (antennen har vi redan bytt). Men nånting säger mig att det inte kommer hjälpa.

Någon som har en idé om vad som kan vara problemet??

Med vänlig hälsning
Linda
Antal svar på detta inlägg: 4
Kanalväljaren skall stå på i en timma. Har du haft tid med detta, annars gör så.

http://www.boxer.se/kundservice/aka-bort/
Hm, nä, alltså, det finns ju liksom ingen given kanalplats för de kanaler jag saknar... Har aldrig fått in dem ju. Eller är det jag som inte förstår hur du menar?

Vad jag menar är att det inte finns ett spår av 3an, 5an, 8an, SvtHD... Det är liksom inte så att man kan bläddra fram dem i kanallistan och att de bara inte har någon bild. De finns inte alls helt enkelt.
Själv har jag Telia Box. Där uppdaterar man. Jag saknade TV4. Den hittade jag
till slut genom att uppdatera min box.

Kanske bäst du ringer och ber om ett nytt kort. Där är nog felet. Du verkar ju ha provat allt utom att köpa ny TV.
Annons
Fick ordning på det till slut. Visade sig att det var antennen som behövde riktas in bättre. Tack för visat intresse och bra tips!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem