Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Vart jag mig i världen.........

Vart jag mig i världen.........

Hej
Jag har en Samsung ACE 2 som i 2 års tid automatiskt kopplat upp sig mot mitt hemmanätverk, men för fjorton dagar sen var det stopp.
Jag har återställt både modem ock telefon, utan att det hjälper.Modemet är Telias eftersom det ingår i bredbandstelefonin .Ringt support på Telia utan få lösning.
Telefonen ansluter och kopplar upp sig mot andra nätverk.Dottern provade mot mitt modem men fick samma svar. Antingen -fel på autenseingen-eller -ej inom område-.Jag har försökt få Telia att byta ut modemet, men eftersom telefon surfplatta och datorn fungerar så går det inte.
Det hjälper ju inte att köpa ny telefon heller eftersom den funkar på andra nätverk.
Liknar ett moment 22
Antal svar på detta inlägg: 6
Gör en fullständig fabrikare på telefonen. Ta ur batteri och SD.kort.

Sätt i allt igen och starta om som om telefonen var ny.
Det kostar inget att prova.
Leiake
Det kan vara värt att prova,men först skall jag undersöka om jag kan få hyra/låna ett modem från en datafirma.Det vore kul att överbevisa Telia att de har fel
Det är inget fel på Telias:s modem för det ser dom på sin skärm. Det kan du glömma. Hade det varit fel så hade ju alla grejer fallerat och dom hade skickat nytt.

Det är fel i din smartphone. Troligen nätverk ,eller har du glömt flygplansläge på.
Annons
Jag googlade lite och hittade ingen direkt lösning, men en person hade haft liknande problem och dessa försvann när han uppdaterade modemets firmware?
Hej
Tacksam för att ni försöker hjälpa till.Leiake nog är det konstigt att inte dottern med en ny Samsung inte lyckades.saNu idag var det en support på Telia som hade ett tiotal samtal om dagen som hade Smarttv och telefoner som inte lyckades koppla upp sig mot Wifi.Det var kände därför inte lyckades, hon hade ju en Samsung.Den här routern. kanske rätar allt med Samsung.Supporten sa att det var Samsungägare som klagade,det blev lite otydligt.Mycket problem för 80+.Värre kunde det vara.
Hals.
Problemet verkar lite vingligt precenterat.

förmodligen för att felsöknings metodiken inte är klart definierad.

läser man dina första rader så fungerar det inte heller med din dotters telefon?

är det så man skall tolka det ?

isåfall ligger nog problemet i wifi anslutningen i din router, ring Telia igen och be dem sända en ny router att testa . eller som PerAsk föreslog, uppgradera routerns firmware.

detta är nog snabbaste vägen för er att ringa in problemet.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem