Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Hobby och motor

VM fotboll

VM fotboll

Dags för Brasilien - Chile.

År 1998 gick VM i Frankrike. Då möttes oxo Bras - Chile. Jag hade förmånen att se den matchen på en strandkrog på Copacobana i Rio. En upplevelse som jag aldrig glömmer. Bras vann med 4-1. Den natten dansade jag till morronen på gatorna ihop med en brasilianska. Missade mitt plan hem dan därpå.

Antal svar på detta inlägg: 18
Sidor: 1 2 Nästa »

Usch jag lider med alla i ett straffavgörande , men din historia låter ju bra pedhan
Hej på er, helt otroligt slut på Brassarna mot Chile, snacka om spänning. Och så avgörs de på ett par centimeters felträff i stolpen. otroligt. Men spelets regler är ju bara så. Och så pedhan, att du åkte hem från denna himmelska plats med den danspartnern? Måste ju varit en himmelsk upplevelse. Dom brukar ju kunna dansa också,,,,,,,,,,,,,,,! Trevlig helg.
Ja, nu är det slutsparkat , Tyskland mästare och man kan konstatera att Argentina
var dåliga förlorare, med upplopp i huvudstaden. Cry,cry, Argentina!
Annons
skönt att det är slut på det

att sitta och glo i 90minuter utan mål är inte bra för hälsan

men det laget som hade mest taktik framåt vann , det är jag glad över

Tyskland kändes aldrig som om de ville spela 0-0 i någon match.

Tyskland
90 minuter är bara speltiden, sedan har vi allt runtomkring.

Det blir nog 5 timmar totalt. Hade Sverige spelat så hade det varit OK!
Men att hålla på Tyskland eller Argentina är inte min grej.

Jag somnade i halvtid.

Bifogad video relaterar händelsen på 42 sekunder.

http://www.svt.se/sport/har-avgor-gotze-vm-finalen
Både upp och ner med spänning och händelser. Man kan ju nästan fatta att det Brasilianska folket närapå utlyser landssorg, detta VM hade dem ju sett fram emot som en guldperiod för laget. Men man får ju säga också att det har varit rätt så jämt i slutspelet i alla fall. Detaljer avgör. Publikens tårar har ju också varit ett inslag som man inte är van vid. Synd bara att tidsförskjutningen orsakade nattfotboll här. Men så är det. Hälsn. L.
Leiake!

Klickade på länken och fick meddelande att "Den här videon är inte tillgänglig"

Jasså, det ska inte vara tillgänglig för medlemmar i IS.
Hej RolleBe, fungerade utan problem här i alla fall . Om du går in på Sveriges radios hemsida kanske det går bättre, men annars konstigt. Hälsn. L.
RolleBe länken fungerar
Kan det inte vara så att det inte fungerar för RolleBe för att han befinner sig i Finland?

Är det inte så att vissa av SvT:s klipp funkar bara i Sverige, har med rättigheter att göra.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem