Tisdag 23 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Banken spärrar XP-OS

Banken spärrar XP-OS

Min hustru har en dator med XP i operativsystem.
När hon igår skulle logga in på internetbanken Swedbank. Då kom ett meddelande upp som sa att internetbanken spärrar XP användare då Microsoft slutat med support och uppgraderingar till XP
Troligen följer andra banker efter detta.
Du som inte klarar att byta ett operativsystemet fråga inom familjen eller vänner om du kan få hjälp, så slipper du att byta datorn.
Men spara bilder och dokument innan detta görs, så du inte förlorar något
Skriv gärna upp vilka andra program som har på datorn, så du kan hämta hem programvarna igen.
Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: «1 2

Jag har trots allt viss förståelse för att XP inte kan finnas för evigt för då stannar utvecklingen av. Hoppas att Microsoft gör XP till öppen källkod men det lär inte hända.

Jag har dålig koll på MacOS ,men hur gör Apple i såna här lägen eller fungerar alla gamla OS hur länge som helst?
Apple har gått före alla och har korta livscykler, på allt.
Skillnaden mellan Apple och Microsoft är priset. Ny Windows OP kostar en liten förmögenhet ,och gäller bara en dator.Undantaget W8 som under en kort period kostade bara några hundralappar.
Ny Apple OP har kostat ca.320 kr, den senaste var gratis och Apple har alltid tillåtit nedladdning av uppdateringar till alla MAC datorer du äger.
Med MAC har man ingen anledning att köra med gammal OP.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem