Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Trög dator

Trög dator

Min dator har blivit fruktansvärd trög när den ska stänga sig och står länge och det lilla hjulet stannar först och sedan står det och snurrar en stund innan datorn stänger sig och det kan upp till 2 minuter. Det är samma procedur när den ska starta så står den likadant, vad har hänt?
Antal svar på detta inlägg: 28
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Challe, trögt och segt i luften nu också. Men i alla fall, svårt att säga när man inte vet vilken dator och system och program etc du använder. De lilla hjulet du säger , var sitter det? Jag brukar tömma och radera ut minst en gång i veckan allt som används, och faktum är att det hjälper. Sedan kan de också bero på hur mycket trafik som är igång, men datorn i sig ska ju starta normalt ändå förstås. Ta bort all gammal webbhistorik till att börja med, man vet inte. Lycka till. L.
Jag har Win 8.1 och datorn har startat jättesnabbt innan men nu har den börjat att sega när den stänger och öppnar sig. När jag startar datorn så kommer det upp en svart ruta där det står Enigma Software Group och där står den länge innan den går vidare och startar datorn. Kan man komma åt och se vad det är som gör att den står och söker där?
ett typexempel på en dator med för mycket program som vill leka herre på täppan. se till att det är bara de nödvändigaste som har rätt att autostarta
Annons
Göcke
Vad är det nödvändigaste?
ditt virusskydd
+ Microsofts egna program
Och hur får jag rätt på det Göcke?
Jag har nu kollat upp detta med Engima Software Group och det är tydligen SpyHunter och detta program har jag avinstallerat från min dator.
Ctrl+alt+del
Välj sedan aktiviteshanteraren
Klicka på fliken autostart och välj bort de som inte behöver starta med windows om du nu vet vilka detta är.. Vilket kan vara svårt att veta för den oinvigde.
Challe!

Jag tror att det är ett program hänger sig.

Skriv Aktivitetshanteraren i SÖK/Klicka Autostart. Där står Senaste BIOS-tid.
Jag har 11 autostartprogram. Tid 8,5 sekunder.

Kolla hur många sekunder du har och vilka "luriga " program du har.

2 minuter för din dator är ju rena stenåldern. Den skall starta och stänga på¨
15 sekunder.

Du kan ha trojaner och startsideskidnappare. Dom kan suga.
Jag har då ingen Biostid om jag öppnar aktivitetshanteraren/autostart.

Vad kan du ge mig för tips leiake?

Kör givetvis Win 8.1

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem