Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Cleaner program

Cleaner program

Jag har nu installerat om min dator och tänkte installera in lite cleaner program i datorn och undrar vilka som jag behöver av följande program;

* Ccleaner
* Advanced Disk Cleaner
* Tweak Now PowerPack
* RegClean Pro
* Advanced System Care
* Malwarebytes
* Anti SuperSpyware
* Windows Doctor
* IO-bit Malware Fighter
* IO-bit Driver Booster
* Revo Uninstaller
Antal svar på detta inlägg: 5
Jag rekomenderar

Ccleaner

Revo Uninstaller

och

Malwarebytes

+ ett antivirusprogram vilket du troligen redan har/får ioch med du installerar antingen Win7 eller W8 (W8.1)
Jag undrar om det inte räcker med "Microsofts Diskrensning" i W8.1

Den får man fram om man skriver" Admin" i SÖK. Därefter dubbelklickar på
diskrensning i programraden.

Enhet :C är lämpligt att köra som testobjekt.
Möjligt att det gör det leiake, men rensar den i registret med? Det gör den inte i Win7 eller tidigare versioner.

Man kan klart testa och sedan även köra Ccleaner och det kommer att visa sig om den verkligen rensar överallt efter en avinstallation av ett program.

Ccleaner är ju gratis och lätt att avinstallera om det visar sig att den inte gör någon nytta efter att man har kört diskrensning.
Annons
Installerar och avinstallerar man inte en massa skit varje dag så räcker det nog gott med malwarebytes som komplement till ett anti-virus program. Rensa register program är tämligen onödiga för gemene man som bara surfar och småspelar etc.
Utöver ett enkelt antivirprogram så har jag bara Revo Uninstaller och Ccleaner installerade av nu nämnda typ av hjälpprogram.

Beträffande olika blockeringsprogram, bl.a typ Adblock plus, så är dom användbara, men inte alltid bra. Adblock blockerar t.ex viss reklam som ofta är viktig för nättidningen/sajten. Sajten Sweclockers uppmanar läsaren att stänga av blockprogrammet. Vissa tidningar släpper överhuvudtaget inte in läsaren. Tidningsserven känner förmodligen av program typ adblock och stänger ute läsaren från tidningen. Här på IS går det än så länge bra att läsa Svd med Adblock plus aktiverad men inte alltid DN.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem