Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Windows 8 update

Windows 8 update

Hej
Jag har problem med att ladda ner windows update efter att jag formaterat om min bärbara dator.
Det är en Samsung 355v5c
Antal svar på detta inlägg: 15
Sidor: 1 2 Nästa »

Menar du vanliga uppdateringar eller 8.1? Gäller det vanliga så har även jag haft problem, men löste det på så sätt att när jag kollade på vilka uppdateringar det var så fanns en lång lista.

Jag bockade ur alla och sedan bockade jag i 10 åt gången då gick det bra, antagligen så är det för många uppdateringar som kommer i ett svep.

Är det 8.1 du menar så kan du läsa liet här: http://www.internetstart.se/forum/las.asp?id=142976
sevve

Skriv "Windows Update" i SÖK-rutan.

Väl där så står det felsök Windows update. Där kan du få tips.
Jag försöker installera de vanliga uppdateringarna först innan jag kan installera 8.1 vilket den säger att jag måste
Annons
är din version av 8 aktiverad och godkänd?? innan du installerar update
Ja, det är den som följde med i datorn när jag köpte den.
Jag har bara formaterat datorn likadant som jag gjorde förra gången, men den här gången ville den inte hämta hem uppdateringar vilket jag måste ha för att få windows 8.1
Funderar starkt på att byta tillbaka till windows 7 just nu...
är den verkligen aktiverad efter om-installation???
sevve!

Skriv "Återställning" i SÖK. Klicka på "Ta bort allt och installera om Windows."

Prova detta och fyll i allt som Windows uppmanar dig till. Det tar tid men sedan
fungerar det. Man måste ha tålamod.

Jag har själv testat.
Man behöver inte installera om tusen och en gånger för att aktivera den igen.
Antingen så står det någonstans på skärmen att Windows inte är aktiverad eller så får man den informationen när man försöker uppdatera och då brukar det i regel även finnas en "länk" och uppmaning att aktivera Windows.

Annars är det nog enklare att då skriva i sök "Aktivera Windows"

jag förmodar att man kan se det i 8:an med om den är aktiverad eller inte om man går in på "Den här datorns egenskaper" där det sen står om det är "Äkta Windows" eller inte.

Har du precis installerat om den så skippa förslaget att installera om igen för det är helt onödigt arbete.
DedaPera!

Jag tar för givet att "sevve" har gjort fel vid återställningen.

Kan han klara sig med aktivering så OK, men jag tvivlar.

Ditt tips om "Aktivera Windows" i SÖK var bra.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem