Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Pedofilskandal i Storbritanien

Pedofilskandal i Storbritanien

En stor pedofilskandal har avslöjats i Storbritannien som pågått under 16 år, minst 1400 barn är drabbade, inget om detta i Svenska kvällstidningar, har man missat detta eller vad?
Antal svar på detta inlägg: 9
Hej,antingen missat det eller också har Engelsmännen skickligt hållit de i mörker. Kanske inte ens deras egna har vetat om det. Helt otroligt alltså. Hälsn.
Livstidsstraff
En viss religion inblandad och det vill man inte uppge och då är det lättare att mörka hela historien.
Annons
hej!
ni har ju information. så helt tyst kan det ju inte vara???

men erkänn att vi är rätt konstiga i Sverige

i stället för att göra livet bättre här hemma ,

så letar vi upp nyheter från andra länder istället.

Vi kan ju inte ändra det som hänt i England eller på andra plattser

men vi kan påverka vår egen närmiljö om vi vågar kavla upp ärmarna.

lev väl och var rädd om era grannar.
Klart Göcke att det finns mycket att göra här i vårt avlånga land också. Tyvärr går tiden förbi utan att vi hinner vara med. Det är ju alla bekant att det finns fler nationer som lever på det sättet som beskrivs i artikeln. Livet är hårt. Må gott alla. L.
Göcke,

Nej jag tycker inte alls det är konstigt att man bevakar världen och det som händer, vi är inte länder längre utan en jord, globaliseringen gör ju att allt sprids med vindens hastighet. Om det nu är sant med en kyrka och så mycket våld på barn så ska vi veta det, samma kyrka kanske finns i Sverige, måste kanske kontrolleras här oxo...osv.



Lagera,

Du skriver..." fler nationer som lever på det sättet". Jag vet inte vad som skrivs i artikeln eftersom jag inte sett den. Har du sett den? Och påstår du att hela nationer tillåter våldtäkt på barn? Är du inte ute o cyklar nu och sprider en massa skit bara?
pedhan , en jord har vi varit hela tiden och bevakat vad som händer är ju inget nytt.

det enda nya är att det sprids med ljusets hastighet.

men inte kan du väl påstå att vi kan påverka något i England som de har haft problem med under flera år och att vissa myndigheter tydligen har vetat om det .. Globalisering pyttsan..

det enda globala vi har är att vi sitter och har åsikter och sprider det via www

vi har inte ens förmåga att filtrera. om det vi får in är rätt eller fel.

vår närmiljö lider ju just nu av att ingen vill vara där,
alla flyr in i cyberrymden istället.
pedhan, du missuppfattade mig bara, klart att det inte rör sig om hela nationer, men vad jag tänker på det är detta med att små unga pojkar utnyttjas på vissa ställen på vår jord. Och tyvärr så har det med viss religion att göra. Nog om detta nu för min del.
Göcke, nej vi kan inte påverka i England vad som sker genom att läsa nyheter därifrån, men vad vi kan göra genom att hålla oss uppdaterade på vad som sker utanför vårt land är att se till att förbereda oss här så att inte samma sak sker här. om det är negativa saker.

Trender och ideal sprider sig blixtsnabbt över jorden via www som du säger och då måste det oxo följas så att man är någorlunda beredd på vad vi har att vänta.

Att vi inte kan skilja mellan dikt och verklighet i informationsflödet det får stå för dig.

Man kan ju önska att vi kom till gammal kultur, mycket var naturligtvis bättre förr, men vi kommer inte tillbaka dit, och att lägga ner energi på att komma dit är bara slöseri med energi.

Det är ju bara att acceptera vår tid och göra det bästa av den.

Min filosofiska afton idag!


Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem