Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Frågor om riskprogram

Frågor om riskprogram

När jag skall ut på internet ,meddelar F-secure att jag har ett riskprogram i FleshPlayer. och att De har blockerat detta program .Jag använder google crom , som fanns i datorn när jag köpte den. F-secure meddelar att man inte ens vet vad det är eller om det kanske bara liknar ett farligt program.

När jag går vidare kommer en skyllt upp att de inte rekommenderar att lämna riskprogram kvar i datorn. Jag kan inte hitta någonstans där det står vad jag bör göra.Det enda jag kunnat uppsnappa är att jag bör tömma min webbl'äsare och FleshPlayer på allt som sparats där.

Tömma Webbläsarna går ju bra---MEN att tömma FleshPlayer verkar vara en hel vetenskap. Jag har läst massor med sidor ( FleshPlayers egna sidor om just detta) , men inte hittat någon sida om hur man skall göra.
Det märks inte på datorn att det skulle finnas något elakt i den.

Det är ändå lite trist att kanske ha något elände som smyger omkring ni datorn.. Är det någon som har något bra tips ,så blir jag förstås mycket tacksam.


Antal svar på detta inlägg: 2
Rensa cacheminnet och annan webbläsarinformation


Du bestämmer själv över din webbinformation. Informationen omfattar webbhistorik, hämtningshistorik och data i sparade formulär. I dialogrutan Rensa webbinformation kan du ta bort all information eller bara en del av den information som samlats in under en viss tidsperiod.

Ta bort all information
1.Klicka på Chrome-menyn Chrome menu i webbläsarens verktygsfält.
2.Klicka på Verktyg.
3.Välj Ta bort webbinformation.
4.I dialogrutan som visas markerar du kryssrutorna bredvid de typer av information som du vill ta bort.
5.Välj mängden data som du vill ta bort i menyn högst upp. Välj tidens början om du vill ta bort allt.
6.Klicka på Rensa webbinformation.
Tack !!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem