Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Spel, mobil och teknik

Sms till England

Sms till England

Att skicka sms till England kan vara lurigt, i allafall om man har iphone 5 med os 8.

Försökte 3 gånger utan att få svar, när jag upptäckte att sms rutan var blå i stället för grön som nomalt är.

Då stängde jag av imessenger, och då gick messen fram.
Tydligen har dom ett annat nätversystem där?
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: 1 2 Nästa »

nej sms och Messenger är inte samma sak
du har nog Messenger som första val

det är min 100%iga övertygelse

sms måste också ha en landskod för att kunna hamna i rätt land
Nå väl det funkade efter jag stängt av messenger! Vadå landskod?
Jag använder inte någon landskod.Nu funkar det perfekt.
Hej, Thomas, det där med landskod gäller ju i alla fall alltid om du ska ringa till ett utlandsnummer, oavsett om det är en mobil eller fast telefoni. Borde nog vara så om du skickar sms också. Det som är lite lurigt där är också att om du får svar på sms-et till utlandet så får den betala allt som rör sig bortom Sveriges gränser, i varje fall var det så när det gällde mobiler förut, har inte gjort det på länge så hur det är nu är lite osäkert för mig. Men som sagt, det kostar pengar. Hälsn. L.
Annons
Det här med landsnummer går ju på automatiskt åtminstone i övriga europa. Har aldrig behövt att slå landsnummre med mobil.

Men det är klart att stänger man av datstrafiken som mitt barnbarn gör för att spara pengar så blit det problem med mail och messenger.
nej och åter nej

sms är en funktion i telefon nätet och där gäller reglerna för att telefonera över gränserna med landskoder, de kan justerasmed automatik idag genom att slå på
lansspecifika funktioner .

men fortfarande så är det landskoder som gäller vid sms till telefonnummer över landsgränser.
eller när man ringer telefonsamtal
Göcke.
I Iphone finns något som heter Imessege, det är ett sätt som inte belastar din räkning att sända SMS mellan två Iphones.
Messenger däremot är ett tillbehör till Facebook som inte skall blandas ihop med detta.

Jag tror det har varit fel eller är fel i Imessege då inte heller jag fått igenom mina utlands SMS..

/B
Göcke

Jag har varit i dom flesta europeiska länder och aldrig behövt slå landskod inte ens från Thailand, men till England tog det stopp. Och jag undra varför?
Du har ju redan svarat på din egen fråga i trådstarten.
som sagt . Emans säger samma sak som jag försöker säga

Messenger eller imessinger eller vad ni nu vill kalla det , är det som är boven.
Nå väl nu funkar det med sms!! Även till Englanda!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem