Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Idag skulle jag inte stigit upp

Idag skulle jag inte stigit upp

Idag är tydligen en sådan dag då allt går snett från början!
Det började med att jag kollade mailen såg att HP skickat mail till mig, kollade det och såg att nätsladden mellan eluttaget och strömadaptern till min Dator kunde börja brinna! Så det var bara att fylla i alla produkt-och tillverkningsnummer de behövde så skickar de en ny kabel! Tack för det.

Jag har sagt upp min bilförsäkring den 3 okt 2014 varit i kontakt med försäkringsbolaget 3 gånger nu och skulle haft mina pengar på mitt konto idag. Men nix inga pengar när jag kollade. Ringde dem, jodå pengarna var skickade den 11 nov. alltså i tisdags och ännu inte framme idag 13 nov.
Hade gått fortare med snigelpost än dator tydligen. Vad F-N gör de på banken egentligen?

Inga kontanter har de längre! Skicka pengar mellan 2 konton kan ta upp till en vecka innan det är klart! Någon påstod att de satt och spekulerade med de pengar som ska överföras mellan kontona därför tar det så lång tid! Är inte detta kriminellt? Att låna kundernas pengar utan att be om lov?

Är detta sant kan det ju förklara varför de tjänar miljarder vart år. För någon ränta på inlånade pengar ger de inte längre. Blir väl snart som i Tyskland att man får minusränta, Alltså betala får att banken tar hand om pengarna och låser in dem så man inte kan få ut kontanter i handen längre.
Antal svar på detta inlägg: 6
det är smartare att lägga pengarna i oljeduk och gräva ned dem
helst då i olika valutor

och växla dem de dagar kursen är bra
Hej Seal, låter ju en aning underligt måste man säga. Från bank till konto fungerar det i alla fall Swedbank inom en bankdag. Om du inte överför dem på natten alltså. Och vanliga överföringar mellan konton som du har går ju på en gång eller i vart fall samma dag du gör det. Högst märkligt alltså. Men, klart skillnade mellan de olika bankerna också. Sov gott i natt då.
lagera, håller med dig, när jag betalar Statoil-MasterCard fakturan har SEB pengarna dagen efter att jag satt in pengarna på deras konto. Detta gäller mellan Swedbank-SEB. Vet inte vad för bank mitt försäkringsbolag har men de brukar plocka ut pengarna den första i månaden när de ska ha betalt.
Men nu vid återbetalning är det tydligen inte så bråttom ändå har jag varit kund hos dem i över 50 år men nu med ena benet i graven får jag nog byta bolag verkar det som.
Annons
Göcke, bra förslag men lite krångligt bara att gräva ner pengarna i.a.f med mitt minne. Tänk om jag glömmer var jag grävt ner dem?
Karta vågar man ju inte om den skulle hamna i orätta händer!
Tyvärr Seal, inte ovanligt med den behandlingen av kunder numera. Apropå nyheter då. Dagens största nyhet; Zlatan tränar i fotbollsskor. Stor sensation. Nu ut i grådasket. Hälsn.
Seal det där med minnet har du rätt i

sprang och letade efter glasögonen som en galning
så hade jag dem uppe på huvudet ??

så nu är det senilsnöre som gäller

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem