Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

glömt inloggningslösen i XP

glömt inloggningslösen i XP

jag har ett litet problem; jag har tappat bort mitt lösen till administratör kontot i windows XP pro. jag har försökt att söka runt bådet på hp:s hemsida och på nätet men jag har inte hittat nåt som fungerar. det finns en massa program jag har testat men som sagt inget av att fungerar.
Jag har laddat ner en "boot" skiva men den vill inte läsa från den den bootar från HD. jag kan inte gå in i BIOSET och ändra varifrån den ska boota för det är samma lösen till den oxå.
Finns det någon som kan hjälpa mig?

Mvh:Gabbe
Antal svar på detta inlägg: 9
Utan att anklaga dig , så låter det som en stulen dator.
en företagsdator eller dylikt.
Är det du som har installerat den så , tänk till ett tag till så brukar det komma. så många alternativ tror jag inte du har använt.
hmm....jag vill oxå veta om man kan lösa detta....men testa felsäkerläge
Gabbe om du köpt datorn lagligt så kan HP hjälpa dig om det är en HP dator. Kontakta dem så får du förklara för dig.. du behöver nog bara uppge serienummer och namn.
Annons
Tjena Gabbe!
När de gäller BIOS löseord så ska de gå att noll ställa sånt via nån bygel eller liknande på moderkortet (kolla manualen).
När det gäller Windows XP lösen så om du inte har några hacker "verktyg".. så rekkomenderar jag att du installerar om Windows XP och anger et nytt lösenord...
Jag har testat i felsäkertläge men det gick inte.
Jag har även testat att trycka ctrl+alt+del vid välkomsrutan och sedan ange användarnamn: administratör och lösen: lösenord detta har inte heller fungerat.
Göcke:hehe, nej datorn är inte stulen. :) Saken är den att jag använder bara ett lösen till allt och det är jag säker på, så vad jag tror är att någon har kommit över det och ändrat. hmmm :(

Hej
Jag har haft samma problem ...
jag löste det genom att få tag i ett program som heter SAMInside (ja det stavas så) kommer du bara in på ett användarkonto på XP så kan du köra SAMInside och knäcka lösenorden på dom andra användarna som tex Administrator lösenordet..

//Buller
Ja du, det är inte alls ett stort problem. Jag tankade hem en bootskiva, som det ligger ett särskilt hemmagjort OS på, och med hjälp av det kan man byta lösenord på vilket konto som helst, eftersom det kan skriva i MD5. Mitt Tips, sök efter bootskivor. Vet tyvärr inte vem som skrivit skivan.
det har äntligen löst sig, med hjälp av supporten.

tack för all hjälp

/Gabbe
varför måste ni har lösenord?`
om ni är på jobbet skulle bra att ha lösen

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem