Torsdag 18 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Drivrutiner

Drivrutiner

Får uppmaning på sidor att jag har 9 st föråldrade drivrutiner och vill att jag ska ladda hem winsip för att uppdaterar!

Men hur kan jag åtgärda det?

Men ska man uppdaterar det får man betala (Winsip)

Det måste väl gå på annat sätt?
Antal svar på detta inlägg: 7
Skriv Enhetshanteraren i sökrutan vid Start sedan klickar du på vita pilen vid resp. enhet och högerklickar sedan välj Uppdatera drivrutin välj sök automatisk efter uppdaterade drivrutiner.
http://korta.nu/Ww2 Detta skulle jag avinstallera direkt!
Du har ju ett bra program här http://korta.nu/Dv2 som hjälper dig att välja vilka program som är bra och vilka du ska ta bort varnar även när du laddar hem ett program
Winzip är ett fristående tredjeparts program som är endast till för att packa in filer (bilder med mera) och eventuellt komprimera föra att få mer plats.

Den har ingenting med drivrutiner att göra.

Du har råkat ut för någon slags virus/reklam (malware) från sådana som är ute efter dina pengar.

De flesta program har i sig inbyggd uppdatering.

För övriga drivrutiner på hårdvaran så ska man ladda ner endast från tillverkarens sida för att vara säker på att du inte får in virus från tredjepart.

Du bör söka igenom din dator med antivirusprogram och antimalware program (rekommenderar "Malwarebytes Anti-Malware" som finns i gratisversion) för att vara säker (noja säkrare) på att din dator inte är infekterad.

Har genomsökt datorn utan hittat virus eller spionprogram!

Och det är bara vissa sidor som jag besöker som detta meddelande kommer fram. Jag tror det är bara båg alltihop! Datorn tycks funkar som den ska.

Tack för tipsen!
Annons
Thomas, så länge datorn fungerar tillfredsställande så strunta i sånt där, en massa reklam på var och varannan site snart om dessa rutiner, strunta i dem och stäng rutan bara. Det där med att du ska lämna uppgifter etc,, sopkorgen direkt. Hälsn. L.
Ska tillägga att WinZip i sig är inget skadligt program och man använde det innan och även nu att packa in (och komprimera) filer som bland annat bilder och ljudfiler till en enda fil som sedan var/är lätta att skicka med e-post.

Det finns olika former av dessa komprimerings/inpacknings program som bland annat 7zip WinRar med mera.

På vanliga installationsskivor (som bl.annat på Windows OP skivor) så finns det flera sådana filer som sedan packas upp automatiskt vid installation av OP eller andra program.

I dit fall, Thomas2, så använder sig dom som inbillar dig att dina drivrutiner är gamla packar ner virus och massa skit med WinZip och sedan vill att du ska instalera WinZip för att packa upp deras "nya drivrutiner" som i själva verket är bara en massa spionprogram och virus.

En antivirusprogram/antimalware program har då svårare att upptäcka om filen innehåller virus om man inte själv har konfigurerat programmen att de ska söka igenom dessa komprimerade filer efter virus/spionprogram innan man packar upp dem med bland annat WinZip/WinRar/7zip med mera.
Thomas2, det är båg alltihop så bry dig inte om dessa uppmaningar och man kan bli av med dem om man installerar tillägg i webbläsaren som till.exempel "Adblock Plus"
DedaPera

Tack för det tipset! Nu försvann reklamen om detta med drivrutiner!!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem