Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Spel, mobil och teknik

Appar och operativsystem

Appar och operativsystem

Kan någon svara på detta?

I en pc så uppstår ofta problem med att datorn blir seg om man håller på att installerar och avinstallerar en massa program. Det blir "skräp" kvar i burken.

Hur fungerar det med mobiltelefonerna där man nu laddar ned appar och avinstallerar dessa. Blir det samma problem så att man måste göra någon fabriksåterställning?
Antal svar på detta inlägg: 8
Eftersom det blir en del kvar i Registret när man avinstallerar så rekommenderas det att använda Revo Uninstaller som man kan hämta gratis här Om det funkar i en mobil vet jag ej men det går ju alltid att testa.

http://tinyurl.com/myvdobx

Jag använder det själv och har aldrig ominstallerat mitt Windows sedan jag köpte datorn 2011. Datorn är precis lika snabb idag som när den var ny.
Jo det finns olika program för detta, men jag är mer intresserad av hur smartphones beter sig.
Är ingen expert men har mina funderingar kring detta och dom går så här.

Hårddisken i en smartphone kan vara uppbyggd som en ssd-disk som man inte behöver defragmentera eftersom den är gjord på ett annat sätt än en vanlig hårddisk.

Funderingar på detta?
Annons
Clean Master ska det finnas en app som kan ta bort gamla filer som ej används längre! Har dock inte prova det.

http://www.ollapp.com/app/clean-master/iphone
alla appars cachar bör tömmas
appar man inte envänder skall bort

och sen har ni bloatware från tillverkarna som installeras som ni normalt inte kan ta bort och som ofta körs i bakgrunden.

men ni har inget register som behöver rensas
men möjligen kataloger som finns kvar i filsystemet med filer.

enklast är att göra en fabrikare alla vår käre leiake´s model
och installera de appar ni vill ha igen

eller så går ni runt garantin och rootar telefonen
så ni kan rensa manuellt..

// Obs detta gör ni på egen risk //
Fabrikare! Minns att jag hört det förut Men det vill till att man har säkerhets kopierat sina appar som är viktiga ex. Dagbok. Annas är alla anteckningar borta för all framtid!! Men har man iphone är det ju inga större bekymmer då den kopiera sig under laddning via wifi.

Sen gäller det att man har sina inloggningsuppgifter kvar! Annas blir det mer jobb!
, du skall ju ha allt i molnet så klart Thomas2

Ni har väl bytt lösenorden nu
Nä inte jag! Då blir jag ännu mer gråhårig än jag redan är På Ins behöver väl man inte det?? Vad skulle kunna hända? Haft samma sedan begynelsen!!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem