Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Uppladningsbara batterier

Uppladningsbara batterier

Tröttnade på att köpa batterier hela tiden till diverse dosor här hemma.
Har man två barn som spelar xbox och musen till datorn och tv dosor.
Det blir lite batterier.

Kollade runt lite på nätet och blev inte riktigt klok på vad det var man skulle ha.
Men nu har jag hittat både en sida och ett märke som verkar fungera.
Köpte
AA GP Recyko NI-MH - 4 pack och Laddare (8h) inkl 4 st AA GP 2600mAh från www.batteriexperten.com

Vettig sida med ett vettigt pris!

Så skönt att ha batterier i laddaren och slippa hålla på med källsortera en av dom gamla batterierna!
Antal svar på detta inlägg: 5
Kjell & Company ligger hundra kronor billigare

Laddare + 4 baterier (AA GP Recyko NI-MH) 299:- (298.70) mot Batteriexpertens 399:-

IKEA har bra batterier och laddare
Ja det finns flera alternativ och var inte illa menat mot kelly24, välkommen hit till Internetstart kelly24
Annons
Testresultat på batterier!

http://elektronikforumet.com/wiki/index.php/Batteritest
Det här med laddningsbara batterier kan vara något att tänka på när man väljer typ. Ni-Mh är en något äldre variant med en speciell egenhet. Batteriet har ett
minne vilket gör att om man laddar ett halvt urladdat batteri kommer batteriet så
småningom att betrakta det halvt urladdade batteriet som 0-nivå, vilket innebär att man har ett batteri med bara halva kapaciteten. Detta är vad jag hört. Någon annan på INS kanske vet bättre. Utöver detta så har Ni-Mh en tämligen hög miljöskatt. Modern utrustning i dag har oftast Li-Ion-batterier vilket inte har den minnesfunktion jag nämnde ovan och ur miljösynpunkt ett bättre batteri. Detta batteri kan du ladda när som helst utan några negativa effekter. Prisbilden har jag inte helt klar för mej.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem