Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Ny Dator

Ny Dator

Håller på att starta upp en ny Lenovo G50-70

Den frågar om jag vill acceptera följande standardinställningar.

Vad anser ni experter Göcke med flera?
Är det några man inte bör tacka ja till?

Inställningar

Standardinställningar

Vi rekommenderar dessa inställningar, och i dem ingår att ibland skicka information till Microsoft. Du kan anpassa de här inställningarna nu eller senare.

· Hitta och anslut automatiskt till enheter och innehåll i det här nätverket.
· Installera automatiskt Windows-uppdateringar, appuppdateringar och enhetsprogramvara.
· Aktivera Do Not Track i Internet explorer.
· Skydda datorn mot osäkra filer, appar och webbplatser och sök online efter lösningar på problem.
· Hjälp till att förbättra Microsofts programvara, tjänster och positioneringstjänster genom att skicka information till oss.
· Använd Bing för att visa sökförslag och webbresultat i Windows Search och låt Microsoft använda din plats och annan information för att anpassa din upplevelse.
· Använd Internet Explorers sidförutsägelse, som skickar din webbhistorik till Microsoft, för att förinläsa sidor.
· Låt Windows och appar använda ditt namn, din profilbild och ditt annoserings-ID samt begära din position från Windows positioneringsplattformen.
Antal svar på detta inlägg: 7
acceptera , om du vill ha behållningen av operativsystemet.

gillar du inte läget, så köp något annat OS och bli mer kontrollerad än det du nu frågar om.
Tack Tack
Nu kommer nästa problem för mig:

Nu vill den att jag skall säkerhetskopiera det mesta till molnet!

Skall jag verkligen gå med på att det?

Jag tycker det känns osäkert!
Annons
Det däremot är inte nödvändigt , det kan du bestämma lite längre fram.
Här verkar det som man beställer allt eller inget.
Kan man inte få välja från fall till fall?
Du kan ju installera OneDrive senare och då väljer du vart du vill spara filerna
Tack!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem