Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

PowerPoint animeringar

PowerPoint animeringar

Tidsfördröjning efter utgångseffekt i Powerpoint
Någon som är fena på PowerPoint?
På en sida har jag några bilder som ska komma fram vid fördröjning. Sedan har jag en ljudfil där det kommer fram bilder under tiden ljudfilen går. Jag har även en del animeringar som upphör under tiden ljudfilen spelas.
Nu är det så att man kan max ställa 60 sek. fördröjning på animeringarna, och jag behöver längre tid under det att ljudfilen löper.
Eftersom det är några utgångseffekter också under ljudfilens gång, så har jag försökt att ställa "Efter föregående" på dem, men det går inte.
Är det någon som vet något annat knep?
Antal svar på detta inlägg: 10
oj , ett sätt är att lägga in förlängnings bilder

eller är detta exempel något
http://korta.nu/Yf3
Är du säker på detta med 60 sekunder. På mitt office 2007 verkar det att gå att ställa in vilken tid som helst upp till 1 timme
>Per, jag har Office 2013, och där står det 60 s som max, om man inte kan kringgå det på något sätt....
Jag ska kolla på Göckes förslag, när jag kommer hem, men jag känner inte igen bilderna från mitt program, men ska kolla...
Tack, så länge
Annons
http://korta.nu/Zh3

Nog ser det ut att vara 4 nollor i inställningen för att fördröja animeringen och det är det på min version också. Är du på rätt ställe och klickar?
ett bildspel med en bild har ingen begränsning i tidsinspelning
Per Ask> Det är fyra nollor: 59,00 sekunder kan jag max fördröja animeringen.
Göcke> bilden (i det här fallet ljudfilen) pågår i flera minuter. En bit in i förloppet, vid ca 120 s, vill jag att en bild ska starta, men kan bara fördröja starten av bilden i max 60 s. Jag skulle behöva 120 s
Tack ändå
Vad enkelt det var, när man äntligen kom på det. Jag ställde in, under Animeringsfönster/effekt, under Stanna, att ljudet skulle stanna efter 2 bilder. Sedan gjorde jag en dubblettbild av bilden som ljudet började på och tog bort ljudfilen från dubblettbilden. Vips hade jag nu 2x60 sekunder att fördröja bilden på. Jag fördröjde 50 s i dubblettbilden och då blev fördröjningen 1,50 s efter ljudfilen startat. Övergången mellan bilderna ställde jag på "Ingen", så det märks inget när bilden byts
jo det brukar vara enkelt när man kommer på det !!
Bra att det löste sig, men på min version är de fyra nollorna minuter och sekunder. Så åtminstone 60 minut ska det gå men det var lite lurigt. Ibland när jag skrivit in 59 minuter så hoppade det tillbaka till 2 minuter, men om jag raderade en nolla i taget av de två första och skrev in manuellt där så gick det och när jag kom till 1 timme så tillkom nya siffror, så det går att få flera timmars fördröjning.
du har nog hittat en riktig bugg PerAsk, men kan vara bra att känna till

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem