Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Pdf

Pdf

Hej
När jag öppnar pdf-filer så kan inte filen öppnas och väljer jag då Word som datorn föreslår så går dokumentet inte att läsa.
Antal svar på detta inlägg: 7
Hej kuben, finns många orsaker i PC-världen idag, om du har fler Webbläsare kan du testa någon annan läsare, det händer att det är lösningen. lycka till.
@ kub

du kan ladda ner kostnadsfri .pdf läsare här:

http://get.adobe.com/se/reader/

se bara till att bocka ur "Valfritt erbjudande:" annars får du McAfee Security Scan Plus på köpet

Den integreras sen i webbläsarna, men du måste installera den på datorn först

Denna använder jag men smaken är som baken.

http://www.foxitsoftware.com/Secure_PDF_Reader/
Annons
Hej alla

Jag tror att jag funnit felet, Kenneth som skickat filen till oss hade skrivit som du Harlekin, Program._pdf

Han trodde tydligen att det hette _pdf och inget program kunde öppna det ordentligt. Jag tog bort _ och allt fungerade, tänk vad ett litet streck kan göra! Min Kaj blev till slut mycket irriterad, arg och frustrerad. - Jag också!
Tack
Tänk att ett så elementärt fel kan ställa till det

bra att ni löste det.
Göcke
Jag tipsade Ulla-Britt om Internetstart och hon ställde frågan.
När hon ringde om att ge upp både dator och smartfån försökte jag hjälpa,
det tog en stund men efter någon timme började min 'sherlock'-hjärna koppla
och jag provade att ta bort 'underline' och Program fungerade!

Den där 'Kenneth' ställde till det för dem men han har kanske sett någon programfil med _pdf eller bara så enkelt att punkt och underline sitter bredvid varandra på tangentbordet...
.pdf är dokumentfiler i dokumentformatet pdf

specialtecken är förbjudna att användas i namnen och dubbla punkter kan även de ställa till det. i alla former av dokumentfiler

att sätta in _ tecknet i filnamnstilläget gör det automatisk så att inget program är associerat att öppna filen , men hade man testat att öppna den med
Acrobat Reader så hade den öppnat filen för läsning ändå.
skillnaden är att man inte kan dubbelklicka filen så att den med automatik öppnar med Acrobat Reader

den ni även hade kunnat se problemet med är att _ gjorde att filikonen fick en blank ikon istället för ikon med Acrobat Reader loggan.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem