Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Windows 7 Sidopanelen

Windows 7 Sidopanelen

Hej!
Vi har två stationära och två laptops med Windows7 home premium.
I sidopanelen kan man lägga in 'gadgetar' för väder på olika platser. Den funktionen fungerar bara på två av datorerna. De är alla anslutna till samma nätverk. I stället för temp i Varberg eller annan ort så får jag upp texten "Det går inte att ansluta till tjänsten". Förut har det fungerat på samtliga datorer, men inte nu. Kan någon hjälpa mig med tipps.
Antal svar på detta inlägg: 6
testa med att av-installera gadgeten och installera om den
Är det samma webbläsare i alla 4 datorerna? IE 9?
http://windows.microsoft.com/sv-se/windows7/desktop-gadgets-frequently-asked
-questions
Gadgetar upphör



Det finns inte längre några gadgetar på vår webbplats. Det beror på att det finns allvarliga säkerhetsproblem i Windows Sidpanelen i Windows 7 och Windows Vista. Microsoft har tagit bort funktionen i nyare versioner av Windows. Gadgetar kan utnyttjas för att skada datorn, komma åt filer på datorn, visa olämpligt material eller när som helst ändra sitt beteende. En angripare kan även använda en gadget för att ta kontroll över din dator. Om du är orolig för säkerheten hos de gadgetar du laddat ned kan du läsa mer om gadgetar och hur du skyddar din dator.
Annons
Rolfre! Detta hade jag ingen aning om. Om det är sant så är det ju bara att ta bort sidopanelen. Eller hur?

Göcke! Du har ju varit med länge här. Vilken uppfattning har du om detta?
Jag slutade med gadgetarna när de började strula, men inte av den anledningen utan för att jag tyckte de sinkade uppstarten så mycket
Tack alla för era synpunkter. Nu vet jag hur jag skall hantera detta.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem