Torsdag 18 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Rädsla

Rädsla

Hej gott folk! Helt plötsligt så kom jag på en sak och undrar.

Vad är ni rädda för?

Halka, björnar, inbrottstjuvar, flyga, bli rånade, bilresor, höjder, o s v.

Själv är jag höjd och bilrädd, annars är jag ganska modig av mej.

Hoppas att ni har det bra allihop på forumet.
Antal svar på detta inlägg: 28
Sidor: «1 2 3

Rundgång teorem när det passar, då är alla oskyldiga för ingen kan visa vem den skyldige är?
Då får Gud bestämma, Insha'Allah för ingen har rätt att kasta den första stenen ingen är utan skuld, eller hur menar du för knepigt, alla domar som har dömts är felaktiga för vem har rätt att döma. vissa skador kan man se med blotta ögat, eller när ett helt folk utrotas, vem skall döma.
Nybambi

Du skriver: "Hej gott folk! Helt plötsligt så kom jag på en sak och undrar. Vad är ni rädda för? Halka, björnar, inbrottstjuvar, flyga, bli rånade, bilresor, höjder..."

- Vad är jag rädd för?

Många av de 22 svaren handlar om rädsla för framtiden i vårt samhälle. Håller med. Fyller 75 bast i år. 4 barn. 11 barnbarn. 3 barnbarnsbarn. Är farfar och morfar. 1 fru i 48 år.

Höjdrädslan botar man med att åka buss eller Norska SAS idag i strejktid. Halkan avhjälps med broddarna. Att bli rånad slipper man genom att inte ha nåt att bli rånad på.

Barnen, de små, de unga kan jag känna oro för. Hur de ska klara av en tid när så mycket tycks kallt. Vad avhjälper den oron? Det finns många vägar att välja... Var och en får finna sin väg... tänker jag och tycker bara att livet är så spännande...

//Dag Selander
Utgivare av MXp
Annons
Jag förstår inte riktigt varför man är rädd för Sveriges framtid, jag kan utläsa i dessa att man inte vill ha annan kultur i Sverige än den man är van vid. Men är det inte dags för det nu?

Har inte vi svenskar invaderat spanska solkusten, köpt hus, och bosatt oss där nere. Funderat på varför man Inte kan köpa svensk kaviar m.m. där, och för att inte tala om Thailand dit svenskar flyttat .

Finns nog fler länder kan jag tänka mig, är det inte då dags att ta hit det orientaliska och mystiska som vi i Sverige varit så nyfikna på? Varför är man så rädd att någon ska ta Sverige i från oss? Vad ska dom ha det till?
Bäste Bandit!

Förstår din reaktion inför hur man kan va "rädd för Sveriges framtid". Det är ju helt rätt att svenskar invaderat Costa Brava, Thai etc under senare år med eller utan kaviar.

När jag läser merparten av de 23 svaren ovan så möter man just osäkerheten inför framtiden inte minst för barnens skull. Och jag förstår den oron med tanke på den Humanitära Stormaktens vidöppenhet där mycket av kriminalitet och våld följt med i kölvattnet. Obs. jag talar inte politik, jag bara konstaterar de inslag av våld som gör tillvaron osäker. Det är inte heller kultur jag avser, utan just de mörka stråken.

Å du Bandit vi behöver verkligen ta vara på kultur vi möter i öster, söder, väster och norr. Håller med dej.

//Dag S
...
Är inte rädsla för framtid bara rädsla för det okända?

Allt är i ständig förändring, länder, politik, kultur, klimat osv.

Att vara rädd är ju bara en föraning om nåt som ännu inte hänt.

Jag tror att Sverige och sveriges ungdom och barn har en mycket bättre framtid än de flesta av jordens länder.

Ekonomiskt bör Sverige ha det bra förspänt pga ökad invandring som ger ökad handel och export.

Att inte acceptera förändringar är ju bara att hylla devisen "Det var bättre förr" och det är väl idag hoppas jag begränsat till föredettingar som snart är ute ur leken.

mycket klokt skrivet pedhan
Som sagt pedhan, tiden går och Gud rår. Förändringar har ju alltid varit A o O i livet. Ingen större mening att oroa sig över det, det blir som det blir ändå. Man ska leva livet medan man har det i behåll, och klart att till ex klimatet jorden runt förändras ju hela tiden, men där sitter vi utanför all möjlighet att påverka på något sätt. Bara det att det återkommande loppet uppe i Dalarna i morgon kan få lite ont om det vita på backen, när var det så senast. Mellan 10-15 plusgrader i Mars månad säger ju en del. Mys och må gott nu. Hälsn. L.

Sida:
« 1 2 3


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem