Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Utvecklingen rusar

Utvecklingen rusar

God dag, så trist det börjar vara i vårt lilla lugna Sverige, i vart fall var det så en gång i tiden. Mest var dag nu i både radio och press och löpsedlar syns rubriker om sorgliga saker. Behöver väl inte nämna vilka antar man. Och, förut i tiden förekom sådant i storstäder och liknande, men numera överallt oavsett folkmängden på orten. Trist och tyvärr. Älska din nästa och njut livet i stället. Hälsn. L.
Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: «1 2

Det verkar ju som så att de har tagit in ett par starkt misstänkta där nere i det senaste otroliga. Starkt gjort det i alla fall med tanke på det svaga spåren de hade från början. Synd bara att anhöriga ändå inte får sina barn tillbaka. Livets hårda lag.
vi har ju en tråd om vad vi är rädda för

jag är rädd för att det vi i framtiden kommer att se är,
människor som enbart sitter i sociala medier och tycker och blir hjärntvättade

och på detta sedan utför handlingar som är helt utanför gamla sätt att umgås med

och kanske ser vi att det är viktigare att skriva mess och inlägg i media än att vara närvarande i trafiken när man är förare

eller på hemmet där någon har fått en padda hellre sitter och följer media än att träffa de andra över kaffestunden.

jag har idag kört min första långtur på MCn och frapperas av hur många som sitter och pillar med sina telefoner när de kör
ibland undrar jag om både föraren och passageraren sitter och messar varandra
i stället för att prata med varandra.

jag lider med mödrarna som satt barn till världen och sedan får hem dem i påse
bara för att vi män är så lätta att manipulera, tyvärr ser utveklingen ut att gå i samma riktning bland unga kvinnor, alla ser ut att kunna bli manipulerade av detta brus
Stämmer bra det där allt du skriver. Bara en sån sak som dessa plattor och mobiler mitt i rusningen. Man får ha ögon och öron öppna verkligen. Hej.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem