Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Installationsproblem

Installationsproblem

I min stationära dator har jag Office 2007 installerat. Det är en sk. preerelease men funkar ok, förutom att i Excel när jag sorterar listor i bokstavsordning så klarar den inte å, ä och ö utan dessa namn hamnar då bland a, och o.

Jag har dock i min bärbara dator en annan version av Office 2007 och där fungerar det klockrent. Därför tog jag häromdagen och avinstallerade preereleaseverionen i den stationära och körde in den andra versionen.
Innan jag ominstallerade så använde jag ccleaner och rensade i registret. Döm om min förvåning efter installationen att Allt var som förut. Till och med i Outlook så låg alla e-postmeddelanden och konton kvar. Jag provade igen att avinstallera och rensade alla kataloger jag hittade (även i användarprofilen) men resultatet är detsamma och excel klarar inte att sortera. Var tusan hittar installationen några gamla filer.
Jag ändrade i mappalternativen och visade dolda filer, men nu är jag ställd, och är det kanske något annat i Wind 8.1 som gör att excel inte fixar sorteringen?

Hjälp hjälp
Antal svar på detta inlägg: 5
låter som det är teckentolken eller webbteckentolken som spökar

däremot så ligger allt i Outlook i en pst-fil , tar du bort den så försvinner alla mail och konton mm
exporterar du de olika delarna separat kan du importera dem i efterhand
typ adressbok mm

nu får du tänka till
Göcke:
Jag exporterade allt till en pstfil innan jag avinstallerade och då ska jag ju få ett tomt outlook, men allt låg kvar när jag återinstallerade programmet. Det är helskumt.
men du tog inte bort original pstfilen eller
Annons
???? Det vet jag inte. Jag raderade en del kataloger mm. Har aldrig råkat ut för detta förut när j ag har installerat om Outlook, utan då har jag fått lov att importera från min sparade pst fil.
Likaså låg första gången alla genvägar från tidigare öppna dokument kvar i Word och excel
det är jobbigt när det trilskas

genvägarna ligger ju reglerade via filhanteraren och kan ju tömmas under respektive listning. (senaste)

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem