Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Problem med Skype

Problem med Skype

Har den senaste veckan försökt hjälpa en granne med skypeproblem. Det har varit dålig bild och nu inget ljud! I England hördes och sågs vi bra men vi hörde inget från England. (Måste rapportera om att jag testade hemifrån min dator till grannen, Båda hörde och såg allt perfekt!)

Jag har avinstallerat och ominstallerat skype. Försökt ominstallera drivrutiner och hela tiden stött på problem med att installering av nya versioner misslyckats. Försökte systemåterställa till de alternativ som gavs, det misslyckades också. Datorn stod länge och tuggade men lämnade till slut beskedet att återställningen misslyckats.

Datorn har varit ganska långsam och trög. Det mesta tar onormalt lång tid. Till slut försökte jag installera Windows 10. Tänkte att ett nytt operativsystem skulle förändra så mycket att alla dåliga kopplingar försvann. Grannen var något tveksam så när frågan kom om jag ville blanda systemen (win 7 och 10) så försökte jag ta bort bocken som ville välja blandad. Som vanligt hände inget när jag dubbelklickade på bocken, den satt kvar, så jag gick vidare och när allt var klart och datorn startat om så var den väldigt lik Windows 7 med ngt inslag av 10:an.

Nu ångrar jag starkt att jag inte formaterade disken och nyinstallerade 10:an. Då hade alla dåliga kopplingar försvunnit. Får jag inga bättre förslag får jag väl göra det i morgon. Någon som har bättre idéer ellr förslag på ngt annat program? Jag litar på alla INS-trollkarlar.
Antal svar på detta inlägg: 10
svennews , mitt förslag hade varit att ge f.. i att labborera ,
du skulle helt klart ha jagat felet i det OS du hade innan i stället.

backa och gör rätt nu ,
lycka till
Göcke
Jag försökte flera timmar att uppdatera drivrutiner, återställa, av- ominstallera, göra säkerhetskopia. Nästan allt, utom att göra en ’leiakare’ (alltså en fabrikare). Det kanske jag ännu kan från DOS? Om inte så kan jag ju återställa till Winows 7 Ome Premium, eller hur? Datorn verkar lite väl trög och långsam, det är en HP ca 4 år gammal.
det låter på mig som om du har problem med hårddisken, om den är slö
har du skapat återställnings cd skivorna så kan du alltid installera om den.

jag smällde i en sådan här disk
http://korta.nu/ih5

och fick en 7.5 i värde på hårddisken. en fördubbling av värdet. och det märktes.
Annons
Tanken har inte slagit er att problemet kanske ligger i England.

Jag menar det funkade ju från dig i Sverige till din granne och dom hörde dig i England men ni hörde och såg inget från England.
Nalle
Jo, tanken slog mig men dottern, som bor i London, skypar med många i Sverige och de har inga problem att se och höra dem i England.

Jag har inte själv provat att skypa dottern från min dator men det var en god ide. Jag ska prova i morgon bitti! Tack, Nalle.
Göcke
Nu blev jag nyfiken. Du pratar om ett värde på 7.5.
Vad är det för värde och hur får man fram det?
Windows klassiferar din hårdvara i datorn. Där ser du ett värde för hela datorn och värden för cpu, minne, hårdik ,grafik, läser du de och har ett värde på 4 på hårddisken så kan du öka det värdet med en snabbare disk, och det märker du
Nalle jag uteslöt inte det, där av min första komentar.
Göcke
Du är en stjärna! Om inte du hade beskrivit SSD-diskar så positivt hade jag inte lagt in en sådan i min ’värsting’ en i7 quadcore. Den gick snabbt innan nu är den formel 1 med Win 10 och SSD. Äntligen kul att sitta vid den igen.

Grannen med skypeproblem fick också en ssd men med win 7. problemen med skype låg nog i England. Slutet gott – allting gott!

Tack för hjälpen
alltid kul när en dator upplevs som att den blivit snabbare.
Lycka till nu..

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem