Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Glad Påsk

Glad Påsk

Jag önskar all här på vårat Forum
En Glad Påsk
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: 1 2 Nästa »

pensionären, bara njuta och fira desamma. Vädret blir visst hyfsat i alla fall. Må gott. E2,
Jesus dog för våra synder men människorna forsätter synda. Nej, jag firar inte att någon torterats och mördats.

Men glad påsk på er!

Ursäkta Harlekin33, var det inte runt Kristihimmelfärdsdag som Jesus blev torterad och korsfäst. Och firar vi inte påsken för hanns återuppståndelse, ljusets seger över mörkret? Dra inte alla över en kam heller, vi gör vårt bästa, vi kan inte göra något annat än att vara syndare mer eller mindre! Jesus har ju offrat sig för våra synder redan, men det är upp till oss att göra bättring och få förlåtelse. Vore trevligt att få förmedlat alla våra helgers religiösa verkliga innebörd, finner det ganska intressant. Allihopa Glad Påsk!
Annons
Jesus korsfästelse på långfredagen, återuppstod på Påskdagen.
40 dagar efter Påsk, Kristihimmelfärdsdag, lämnade jorden.
Glad Påsk alla från mig också
DedaPera, exakt, du är insatt i allt i saken. En stor sak det där som hände. Har ju planer på att se Jesus Christ super star. i morgon på TV1, den är en av det stora man sett irl tidigare. Verkligen känslosamt. Glad Påsk ändå alla. L.
En intressant sak lärde jag mig tidigare i vintras och det är att Jesus är en högt ärad profet i Islam. Sedan skiljer det lite på hur man ser på denne. Då de kristna ser honom som guds enfödde son medan muslimerna endast ser honom som en profet och Allah som den sanna guden. Håller med om att det skulle vara intressant att lära sig mer om olika religioner, då den haft och har stort inflytande i historien.
Själv har jag valt att stå utanför alla dessa, men firar påsk ändå.
Intressant det du skriver Per Ask att Allah är den enda sanna guden.
Det finns bara en GUD och om vi kristna sedan kallar honom GUD och muslimerna kallar honom Allah har ju ingen betydelse för det är samma väsen eller kraft eller vad man nu ska kalla det.
Jag har också valt att stå utanför men hade besök häromdan och de påstod att bara för att jag står utanför kyrkan så skulle jag vara fördömd. Inga problem svarade jag min tid är snart slut och en sak är säker att vi hamnar på samma ställe allihopa oavsett vad vi har för tro Min tro på GUD har jag men har valt att behålla den för mig själv enligt Bibeln är vi alla GUDS avbild då skulle inte detta stämma heller. De blev svarslösa och föredrog att gå till grannen istället.
Läs Neal Donald Walsh bok "Samtal med Gud" det är en mycket intressant bok.
Först trodde jag att det bara var svammel men sedan insåg jag att den som skrivit boken var mycket intelligentare än vad någon människa någonsin kan bli.
Där förklaras varför det finns så många religioner som det finns det är bara för att alla ska kunna hitta någon religion som passar just dem.
Fira Påsk gör vi också så jag önskar GLAD PÅSK till alla hoppas att det inte är den sista Påsken jag firar men det vet man inte. Därför tar jag vara på all glädje jag hittar under dagens lopp. Göcke har varit så vänlig att han lagt in en länk under min profil där kan ni följa min sista tid här i livet.
Fint att Du fortfarande hänger med här på forumet !Ingen vet om man får uppleva nästa Påsk !
Jag gör som min mamma gjorde var gång hon packade ner Julpyntet, säger
hon " undrar om jag får plocka upp detta nästa Jul " så gör även jag !!
Har man inte fått någon tidsbestämd tid, så hoppas man ju !
En skön Påsk helg önskar jag er alla !
Jag är jätteledsen över att SVT slutat sända Serien i 12 delar om Jesus från Nasaret. Tyckte den var så fin!

Jag tror Jesus spelades av någon som hette Robert?!


Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem