Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Outlook

Outlook

Hut raderar man borttagna mail i Outlook?
Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: 1 2 Nästa »

Ett förtydligande.
Jag har 11 sidor med borttagna mail i Outlook. Det måste väl gå att ta bort dom för alltid. Eller?
är det Outlook som du har installerat som klient i din dator så kan du alltid högerklicka på en fil för att får reda på vad du kan göra mer...

högerklicka är ett hjälpmedel som många glömmer att använda

är det i Outlook på webben så kryssar du för mailen som du vill kasta till papperskorgen och sen tömmer du bara papperskorgen..

Som sagt , bara "ta bort", sedan högerklicka på "borttaget" och "töm mappen". Så ska det vara tomt där. Hälsn. L.
Annons
Har vi en ny Leiake?
loket55 , lyckades du eller ??
Jo det var inga problem men det var inte riktigt så jag menade.

Jag ville ha bort dom för gott för när jag återställer dom så kommer dom tillbaka
men det vill jag inte att dom gör!
men det är klart datorn följer bara dom kommandon man ger.

? . hur återställer du dem om du har tömt papperskorgen

( jo om du ber Outlook att spara dem på servern )

vi har ju tagit upp detta problemet ett antal gånger
men skall dra det igen..

Outlook som klient på din dator (följer med i office paketet)
laddar hem mailen lokalt på din dator, och kan även behålla mailen på servern.
då kör man pop3 eller i de fall man loggar in från flera datorer eller mobiler , då är det brukligt att man använder imap.

kör du via webinloggning (webklient) , så är du kopplad direkt till din mailserver
rensar du papperskorgen där så kan du inte återskapa innehållet i papperskorgen utan att kontakta din mailbox administration.

alltså , får du inte bort mailen, så skall du ställa om Outlook klienten och rensa via webmailgränsnittet ..

I Outlook.com ("Hotmail") hamnar alla bortklickade mejl i mappen borttaget. Där ligger dom för säkerhets skull kvar en tid. Vill man genast rensa mappen på de "preliminärt bortklickade mejlen" så vänsterklicka mappen borttaget då kommer alla de mejlen tillbaka upp på skärmen tillsammans med en tömningsfunktion i verktygsfältet.
Hur gör man för att ställa om till webklient
Surfa bara till Outlook.com och logga in

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem