Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Vart är vi på väg?

Vart är vi på väg?

Ja den TV-rubriken blir alltmer aktuell, fast nu gäller det inte resor eller dylikt. I Helsingborg nu, en 16-årig flicka hittad på ett hotellrum med livet borta. Och i Påarp i Skåne, en 23-åring som irriterades över en jämnårig kamrats intresse på FB för en en kvinna i Örebro län så han knivskar kamraten till döds och sedan åkte till kvinnan och sköt henne i halsen. Ursäkta, men man kan inte släppa sådant bara. Hälsn. L
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: 1 2 Nästa »

Jag håller med dej lagera. Det förekommer knappt en dag utan att man via nyhetsmedierna får vetskap om nya dåd. Det är för mej helt obegripligt att man inte har någon som helst respekt för livet. Gängrelaterade uppgörelser kan jag ha viss förståelse för men detta meningslösa dödandet av unga människor är för mej helt obegripligt. Det är inget trevligt samhälle vi lever i. Man känner sej illa berörd varje gång nya våldsdåd rapporteras.
Psykfall har funnits i alla tider och kommer att finnas i alla tider!
Helt klart loket har det förekommit förr i tiden med, men nog har det skett en markant ökning av antalet fall. Var dag nästan om man läser tidningar eller lyssnar på nyheter, och sedan detta med unga människor, både offren och våldsgöraren. Trist i alla fall. L.
Annons
Enligt statistik från BRÅ så har inte dom grova brotten ökat men det uppmärksammas på ett helt annat sätt av media idag.
Men visst fan är det trist...
Måste vara Sverige i ett nötskal, att leta upp allt elände man bara kan, och räcker det inte så åker man utanför häradet och letar elände där med..

Kanske inte undra på att det är som det är , finns det någon som gillar läget som just nu är.

Jag önskar er en trevlig midsommar och en skön sommar för övrigt.
odla gemenskapen istället.
Göcke - Jag instämmer framför allt i trevlig Midsommar för sommaren har inte infunnit sig ännu i Lycksele. Den dröjer nog minst en vecka till. Men vi överlever.
Birger jag tror den kommer , sommaren till slut.
och då hoppas jag ni får det helt underbart..
Göcke Midsommaren kommer och går, den ska vi vara rädda om. Och skicka upp den till Lycksele också, klart att det har varit lite si och så med värmen norrut har man ju hört. Angående letandet av elände osv , det är svårt att undgå numera, går du in på en affär, löpsedlar i ett antal och tidningar. och Tv-nyheter/radio-nyheter, inte lätt att blunda förbi där. Tur att det sker även roliga saker. Om nu The Ladys sköter sig i nattens match mot Australien så är lyckan god med. Hälsn. L.
Jag tror på vad loket skriver, de grova brotten har alltid funnits men idag så får vi det direkt hem via media på ett helt annat sätt än tidigare.

Själv så ska jag i midsommar till den plats där mest brott har skett kanske, Fjällbacka i Läckbergs böcker. Jag ser fram emot sol i helgen eftersom lågtrycket som kommer in nu passerar västkusten först.

Ha en fin midsommar alla!
+28 i solväggen och lugnt väder. Sitter ute och njuter.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem