Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Adobe flash player

Adobe flash player

Hej. Jag har ett problem med IE11. Efter installation av BankId ver 7 har det blivit lite knas. Dom sidor som vill köra flsh player (bl.a. IS) får jag ett meddelande om att sidan vill köra flash player. Det finns en listbox med alternativen Tillåt/Tillåt på alla platser. Det spelar ingen roll vad jag klickar på, medelandet kommer omedelbart upp igen. Om jag försöker installera flash player får jag meddelande att den är en del av IE11. Om jag kör Crome funkar det. Är det någon som vet något om detta. Samtidigt försvann Silverlight. När jag skulle installera den kom medelande om att den senaste versionen redan fanns. Tog bort och installerade om så nu funkar i alla fall det.
Antal svar på detta inlägg: 17
Sidor: 1 2 Nästa »

Det är olika versioner av Flash Player till IE och till andra webbläsare. Om du går till den här länken i IE så kan du ladda ned den versionen som gäller för den webbläsaren. Jag vet inte om det här löser ditt problem?

https://get.adobe.com/se/flashplayer/


Blessings!

LuckySwede
det är bankid som är boven och att du försöker att ladda in en annan flash än som det skall vara

kolla detta , rensa bort bankid och installera om det
http://www.internetstart.se/forum/las.asp?id=146637

http://korta.nu/3L7
Eftersom jag har pillat med inställningarna för tilläggen i IE och visserligen fått bort meddelandet om flash men och kan logga in på banken, men inte på andra sidor som vill ha flash typ Svenska spel samt att silverlight finns men inte finns så tänker jag backa en månad, lägga på alla fixar och uppdaterade filer, ta en ny backup och sen vet i f-n vad jag ska göra. Jag körde uppdateringen från webbsidan för Skandiabanken. Man kanske ska köra den utanför IE?
Nu har jag några timmars jobb, Kollar här när jag är på schratch igen.

Annons
Prövade du mitt råd då?
Nu har jag återställt datorn till läge 2015-05-02 samt kört Windows update så allt är frid och fröjd. Har backat upp den efteråt så jag bara behöver köra restore om det skiter sig igen. Jag tänker inte göra någon mer installation av bankid i dag utan jag ska försöka få hjälp banken eller dom som ansvarar för bankid. Tar det i morgon.
Har varit i kontakt med Skandiabankens BankID-support och när vi gick igenom min dator fanns inget att klaga på, men inte kunde vi få det att fungera. Han ska kontakta tekniker så dom får kika på mitt problem. Supporten har nog bara några checklistor dom går igenom men är nog inga tekniker/programmerare. Jag återkommer i ärendet när det har löst sig.
Hej! Jag har haft samma problem och i mitt fall hittade jag bland installerade program 2 versioner av Flash Player och avinstallerade den nyaste och då fungerade allt igen. Så nu har jag enbart version Adobe Flash Player 17 NPAPI
Hej. Nu funkar banken vilket var mitt viktigaste problem. Silverlight funkar inte, men då jag veterligen bara använder det på en webbsida med pussel så får det vara. I Crome funkar Flash player så jag går över till den igen. Hade den som standard i XP.
Får väl kolla med Microsoft vad det är som hänt, men det får vänta tills värmen är slut.

Mason
Flash player är ju en del i IE 11. Den kommer med en uppdatering KB-nånting.
det är Adobe du skall fråga , för det är deras flash du laddat hem.
och som stör den du redan har i IE

och att slänga silverlight för att det är jobbigt att installera om det ?

märkligt sätt att runda problemen på.

din dator mår inte väl, det borde du åtgärda..
Jag har inte laddat hem Adobe flash player, den finns ju redan i IE 11. Om jag försöker ladda hem den går inte det utan man får meddelande om att den redan finns.
Vad gäller Silverlight så vet jag att den är lite mer bökig att fixa. Man måste avinstallera och sen installera om. Själva avinstallationen får tydligen inte med allt.
Jag har en instruktion hur man gör och ska köra den efter att jag backat upp systemet.
Problemet med Flash och BankID är jag inte ensam om utan det problemet finns beskrivet av fler användare hos microsoft.com men inga instruktion hur man fixar det.
Men eftersom det funkar i Chrome så kör jag det.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem