Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Windows 10. Konsekvenser?

Windows 10. Konsekvenser?

Om jag uppgraderar till Win 10, måste jag då återinstallera vissa program som Photoshop elements, Kaspersky och vissa bildprogram som jag nu har på Win 8.1?
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: 1 2 Nästa »

Svar nej. Det kan jag inte tänka mig. Det borde fungera precis som uppgraderingen från win 8 till 8.1
Jag har en Laptop Sony Vaio där Sony på sin hemsida varnar för att installera W10 då det inte kommer att fungera. Dom håller på och testa W10 men har inte kommit med en lösning ännu.
Det kan ju vara bra med den här informationen.
Man kanske ska ha lite is i magen (även om det suger) och vänta med uppgraderingen??
Annons
Jag har haft W10 länge nu, och har inte haft några problem med programkompaliteten eller annat heller, tycker den fungerar bra.
Det blir som vanligt. En del får problem men de flesta rullar det bara på för
Så sa det väl om både 7:an och 8:an också? Undrar om MS lägger ut 500 miljoner dollar i marknadsföring av Win 10 också.

det stora problemet är ju piratkopiering av Microsofts OS fram till version W10
nu rullar ju W10 ut till alla gratis. om man vill

klart att det finns de som vill misskreditera detta , med att tala negativt om detta.
det finns även krafter som vill framhäva sina egna OS som bättre.
och hellre vill leverare sina egna OS i egna datorer/paddor/fonar.

framtiden får visa hur det blir..
Hassez
Vad jag kan se så rekommenderar man att vänta med uppgradering tills de testat färdigt. Den färdiga versionen av Win 10 släppes ju till IT företagen igår eller förrgår.
Jag tror nog att man löser ev. problem
PerAsk ser du vad som inte är åtgärdat??

någon hårdvarudel som de inte skrivit om rutinerna för , borde gå att använda de gamla
Göcke.
Detta är vad Sony skriver på sin hemsida. Tydligen om man har en lite äldre modell kommer det inte att fungera.

Information för Windows 10 – uppdatering 1 juli

Den 1 juni tillkännagav Microsoft att de kommer att lansera sitt senaste operativsystem, Windows 10, den 29 juli.

VARNING! Uppgraderingen kan medföra att programvara och/eller drivrutiner slutar fungera. Vi rekommenderar därför starkt att du inte uppgraderar till Windows 10 när det blir tillgängligt den 29 juli.

Sony testar Windows 10 just nu och kommer att publicera kompatibilitetsinformation under sommaren 2015. Tidsplanen varierar för olika produkter.

När det gäller Sony VAIO-datorer förbereder vi en uppgraderingsprocedur för Windows 10, tillsammans med nödvändiga drivrutiner och programvara*, för alla modeller som släppts efter oktober 2012 (och som levererades med operativsystemet Windows 8 eller Windows 8.1 förinstallerat). Observera att Sony för närvarande inte planerar att tillhandahålla varken en uppgraderingsprocedur eller drivrutiner och verktyg för äldre modeller som släpptes med Windows 7 eller tidigare Windows-versioner förinstallerat.

Vänta med att uppgradera tills kompatibilitetsinformationen har släppts. Besök vår supportwebbplats regelbundet – där hittar du de senaste nyheterna om detta ämne.

*Observera att en del funktioner, verktyg och annan programvara på datorn kanske inte finns kvar eller inte fungerar som de ska efter uppgraderingen till Windows 10.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem