Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Skype i Windows 10

Skype i Windows 10

Hej!

Jag har en Toshiba Laptop 32-bitars. Jag har nyligen installerat Windows 10 från Windows 7 och allt har fungerat bra med ett enda undantag.
Jag kan inte använda Skype eftersom ljudet från min mikrofon inte går fram. Om jag skruvar upp volymen kraftigt så kan jag ytterst svagt höra vad som sägs.

Allt ljud fungerar annars perfekt. Jag kan använda röstinspelaren så det är inte något fel på min mikrofon. Jag har provat med att avinstallera Skype och sedan installera det igen men det har inte hjälpt. Mitt ljudkort är Realtek High definition Audio och jag har laddat ned den senaste drivrutinen.

Jag hr tittat på ljudinställningarna i Skype men där ser jag inget konstigt.

Tacksam om ni har något tips.

Billmar
Antal svar på detta inlägg: 3
ljudvalen i windows brukar man missa
Jag har kollat ljudinställningarna i windows men jag ser inget konstigt. Ljudet fungerar ju perfekt i övrigt så de allmänna inställningarna ser ju ut att vara korrekta. Finns det något särskilt som gäller Skype som jag kan ha missat?

Billmar
jag har inga problem med Skype och realtek audio, så endera är det något vais i din profil eller så är det någon inställning är min tanke..

ljusinställningarna i Skype visar den att den tar emot ljud externt eller internt

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem