Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Anhörig till någon med autism?

Anhörig till någon med autism?

Hej!
Jag är med i en ideell autismförening som startades för ca ett halvår sedan som heter Frihetsfjärilen. Vi säljer fjärilsbroscher där intäkterna ska gå till att hjälpa människor med autism med till exempel läkarkostnader, mediciner och aktiviteter.
Jag känner dock att vi har väldigt svårt att nå ut till rätt målgrupp av de "fans" vi redan har som har gillat oss på Facebook, köpt fjärilar av oss, följer bloggen osv. Det är mest människor som tycker det är ett bra initiativ men kanske inte känner till så många som har autism. Därför försöker jag med detta foruminlägg att finna er med barn eller andra anhöriga som har autism. Vart är ni? Finns några av er här någonstans?
Om så är fallet får ni jättegärna gå in på vår hemsida: http://frihetsfjarilen.se och läsa om oss, kolla vår blogg eller facebook, ta kontakt med oss och dela med er av era erfarenheter, kanske köpa en fjäril eller göra vad ni känner för.
Antal svar på detta inlägg: 5
Hej, jag har varit inne på Er sida. Den är jättefin, trevlig och informativ.
Men Ni verkar inte vilja ha telefonsamtal. Telefonnumret är angivet till: 07X-XXX XX XX. Rätta till detta så snart som möjligt eller ta bort den raden.
FYI:

Aspergers syndrom kommer framöver att heta "Autism typ 2. " så det kommer ingå i det Autistiska spekrumet och kanske inte längre betecknas som ADHD troligen.

Det handlar inte om att vi inte vill ta emot telefonsamtal. Det handlar om att vi inte har fått någon telefon ännu. Jag hade hoppats att med den raden skulle folk förstå att telefon är på väg (när vi får råd med det).
Annons
Jag visste inte ens att det betecknades som ADHD?? Men vet i alla fall att man ska se det som en del av autism numera. :)
God afton,

min kompis har ett barn med autism typ 4, och inte nog med det, Bipolär sjukdom. adhd, sistnämnda ännu ej fastställt. Han och hans fru genomlider ungefär 14 timmars helvete dygnet runt.

Vård, existerar inte i dagens Sverige, har aldrig tidigare funnits.

Att bo i en sönderslagen lägenhet, att knivhotas, spottas på mm.mm.mm.
utan möjligtvis tiden då barnet sover, eller "sansat" sig, =psykisk terror.

Tänk er själva.

Att älska sitt barn samtidigt som man hatar det.

Önskan att ha undvikit sänghalmen för 19 år sedan.


Jag lider med föräldrarna, jag lider med barnet.
Har ni haft det i er närhet, ja så kanske ni förstått.

Med vänlig hälsning

Masken





Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem