Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Windows 10 uppdatering

Windows 10 uppdatering

Fick denna uppdatering igår. (KB3081438) och nu är datorn seg som sirap. Innan denna så flöt det på som rinnande vatten.

Är det bara jag som upplever datorn seg efter att denna uppdatering installerats?

Har prövat att avinstallera uppdateringen men den kommer bara tillbaka till Windows Update så jag måste installera skiten.

Mäste finnas nåt sätt så man kan dölja uppdateringar i Windows 10 så man slipper installera de man inte vill ha.

Hatar just nu Windows 10!
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: 1 2 Nästa »

Japp, det fanns tydligen någon finurlig lösning som jag med annan hjälp hittade.

Tack för visat intresse.
Vore kul att veta vilket som var lösningen på ditt problem för de andra som ev. råkat ut för detta...
Jag kan skriva det här men varför skulle jag? Jag fick leta så då kan ni med göra det. Svaret finns bland Internets fantastiska sidor.
Annons
Skön inställning.
Frågan har legat på IS i över en månad utan att någon har kunnat skriva något. När jag nu skrev att det fanns en lösning så fanns det tydligen intresse.

Nä, jag ska vara tjurig och grining och inte skriva hur man kan lösa detta.

Lycka till.
Ja du JonahHex
Nån hjälp här lär du aldrig få mer!
Fy fan vilken jävla inställning!
Hade inte förväntat mig det heller.

Som skrivet innan, lycka till.
Sverige blir bara mer egotrippat
att dela med sig av kunskap är inte alltid alla givet.

men det här tar nog måttet av ego

att dela med sig länken som gav svaret kostar inte så mycket av besvär.

låter som du har vaknat på fel sida JohanHex

Nej, det kostar inte så mycket besvär att dela med sig av en länk men jag undrar forfarande varför det blev skrivande när jag meddelade att jag hade hittat en lösning?

Antingen är jag den enda som retar mig på Win10 automatiska uppdateringar som inte går att stänga av (iallafall inte på Win 10 Home) eller så struntar ni i det.

Detta är den lösning som jag hittat. Det går även att inaktivera tjänsten Windows Update men är inte att rekommendera.

http://goo.gl/q8VYOQ
Finns även registertweaks men dessa är inte heller att rekommendera.


Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem