Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Virusskydd

Virusskydd

Jag har Kapersky installerat men licensen gick ut i går. Förnyelse kostar ca 500 kr.
Är Windows defender lika bra som Kapersky så behöver jag ju inte uppdatera.
Vilket är bäst? Jag har Win 10.
Antal svar på detta inlägg: 15
Sidor: 1 2 Nästa »

Uppdatera tycker jag nog. Nästan allt är bättre än Windows Defender.
Håller med JonahHex. Kaspersky är mycket vassare och är väl det som rankas högst i de flesta tester.
Du kan dock köpa 1 licens på F-secure för 179:- från Billig Teknik och för 3 datorer. Det erbjudande kan inge slå
http://www.billigteknik.se/
Antivirus är ingen lätt grej så börja med att ladda ner en provperiod så man ser om det håller vad det lovar.

I mitt fall så ska Antivirusprogrammet inte slöa ner datorn och givetvis ge ett heltäckande bra skydd.

Kör Avira och är nöjd.
Annons
JonahHex, vad är det för fel på Windows defender ??
För mig och säkert många andra fungerar det perfekt !!
Har haft Norton tidigare, och fick anlita en expert på dator
för att bli av med den !
Hej i det vackra vädret..(Stockholm)...
Har sedan 4år annvänt AVG Internet Security + AVG Pc tune Up...Kostar 670:- för två (2) år...Vet ej om det är det bästa "virus" programmet...Men jag har aldrig behöft oroa mig för eventuella försök till "virus/trojan..mm" atack...Programmet har vid 9 olika tillfällen indikerat ett angrepp...(under 4år)...Alla evvemtuella Bankäffer/räkningar görs via dator & Internet...Är Nöjd med AVG...Det finns säkert andra prgr som äe r lika bra..
Solsken över Bandhagen..Stockholm
Microsoft security essentials tycker jag är kanon

Var och en är salig i sin tro
Läser man tester på nätet så landar Windows Defender långt ner i listorna, likadant med MSE men ni gör givetvis som ni vill.

Kör med det ni gillar och tror på och använd sunt förnuft när ni surfar och öppnar mail så är ni på säkra sidan.
Hur ni än ni än gör.. så är ni det bästa skyddet
åker ni på ett nytt skräp så är inga skydd klara för dem, då står ni där i alla fall med skräp i ögat..

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem