Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Startar ej om

Startar ej om

Hej.
Jag har ett problem som kanske någon kan hjälpa mig med.
Jag körde Windows 7 Home premium och för en tid sedan så när jag gör uppdateringar från Microsoft så vill datorn inte starta om när systemet begär Starta om utan när uppdateringen är klar och installerat så går datorn ner och står utan att något händer. Jag får då manuellt starta om datorn.
Jag har nu uppgraderat till Windows 10 och trodde att det problemet skall vara borta men tyvärr så är fortfarande samma problem.
Sen har jag problemet med att det går inte att aktivera W10 på grund av att jag får meddelande att jag inte har en äkta licens trots att jag har köpt och betalat programvaran.
Göcke kanske kan hjälpa mig.
Antal svar på detta inlägg: 24
Sidor: «1 2 3

PerAsk.
Tack för tipset. Jag hade det programmet på min andra dator så nu fungerar det även på denna, men jag tycker inte om att behöva installera extra program när det finns spelare i W10.
Nej inte jag heller, men jag tycker mig ha upptäckt att nu i win 10 så får jag oftare problem med uppspelningar i Mediaspelaren
Hur har det gått med din aktivering av windows??

Ang datorn. Testa (om du vill och kan) återställa en tidigare grafikdrivrutin.
Gå in i enhetshanteraren och klicka på bildskärmskortet och välj egenskaper. Där finns en flik med text DRIVRUTIN. Om det finns någon tiidgare drivrutin i datorn så är knappen som heter ÅTERSTÄLL tidigare drivrutin aktiverad. Prova med att i så fall klicka på den så får vi se om det gör någon nytta.

Själv fick jag en uppdatering till mitt nVidia 660 kort häromdagen och efter detta så händer det ofta att när datorn startar upp från viloläge så står skärmen bara och blinkar svart/myrornas krig. Nu har jag kört en återställning så får vi se om det försvinner
Annons
Jo det gick bra med aktiveringen. Jag fick en ny produktnyckel av Microsoft.
Denna vecka skall jag installera W10 på denna datorn. Hoppas det går bättre, sen har jag en till i källaren som skall uppdateras.
Jag kollade att jag har senaste drivrutinen till Nvidia, men det var inte efter uppdateringen som det började problemen, det började långt innan.

Sida:
« 1 2 3


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem