Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Ad Block

Ad Block

Är det någon här som har prövat det här programmet? Är det ett program som installerar något som inte är önskvärt och går det att avinstallera det om jag inte tycker det fungerar som jag önskar?
Antal svar på detta inlägg: 9
Det fungerar på webbläsaren Chrome. Jag har provat att installera på Internet Explorer EDGE men då fick jag inte något bra resultat
Jag använder Ad Block Plus sen flera år tillbaka, det är ett webbläsartillägg som tar bort mycket reklam.

Det fungerar med dom flesta webbläsare så som Firefox, Google Chrome, Opera m.fl. dock ej Edge som inte hanterar tillägg.

Du avinstallerar det genom att öppna tillägg i webbläsaren och klicka på avinstallera eller ta bort.
Tack för era svar. Har installerat det nu och skall se hur det fungerar i Internet Explorer 11 här.
Annons
Tack PerAsk och aoa för era synpunkter på AdBlock.
Det gjorde att jag startade GoogleChrome och lade till AdBlock.
Jag har nu testat att surfa på bl a Expressen.se - en sida som varit besvärlig bl a att rulla mushjulet på.
Jag har efter ett kort test blivit grovt imponerad.
Tänk på vad man kan lära sig på att läsa trådar på IS. Tack
Tänk på att det är lätt att inaktivera funktionen tillfälligt om du skulle önska. En del sidor "kräver" reklam. Klicka bara på ikonen uppe till höger och välj pausa
Jag har upptäckt knappen. En smart grej
Jag lade precis märke till att det inte går att använda programmet här på IS, för då kan jag inte se inlägget på forumet på startsidan.
Just det Lucky. Det har jag också upptäkt. Vet inte varför. Kanske Göcke vet??
INS kräver ju att popup kan användas , och det borde gå att justera det endera godkänna det i IE eller i adblock

kör inte adblock själv , av den anledningen att jag måste ha koll på vad läsarna själva klarar.

edge har sin egen säkerhet så där kan det nog bli riktigt struligt

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem