Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Windows Mail

Windows Mail

Jag har en Laptop som kan ta emot email, men det går inte att skicka.

Svaret blir som nedan, och av den information som visas begriper jag ingenting.
Någon som kan hjälpa mig förstå ev åtgärd?

Det gick inte att ansluta till servern. Ämne 'Lästa: E-post: IMG_0019', Konto: 'pop.bredband.net', Server: 'smtp.bredband.net', Protokoll: SMTP, Port: 25, Secure (SSL): Nej, Socket-fel: 10060, Felnummer: 0x800CCC0E
Antal svar på detta inlägg: 4
Tack för visat ointresse.
i texten ser du att det blev fel i handskakningen,

kolla med bredbandsbolaget vad de vill ha för inställningar för detta.
Nu har jag löst problemet alldeles själv...

Här kommer svaret:

Många Internetleverantörer kräver en direkt anslutning till deras nätverk för att du ska kunna använda deras servrar för utgående e-post.

Om du använder en bärbar dator och ansluter till Internet med en annan leverantör (till exempel när du använder en trådlös anslutning på ett hotell), kanske du bara ta emot, men inte skicka e-post.

En del Internetleverantörer tillåter att du skickar e-post när du är ansluten till en annan leverantör om du använder autentisering när du skickar.

Följ stegen nedan om du vill använda autentisering när du skickar e-post.

Om Internetleverantören inte tillåter detta måste du ta reda på namnet på servern för utgående e-post för den leverantör som du för närvarande använder och sedan ändra inställningarna i Windows Mail, så att de inställningarna används.

Jag ändrade servernamnet inkl. gällande lösenord, för utgående e-post och vips, så kan jag skicka e-post som jag önskat mig...

Annons
bra att du fixade det ,
och en bra beskrivning på hur du löste det.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem