Torsdag 18 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Windows 10 - fastnar vid inloggning

Windows 10 - fastnar vid inloggning

Snubben har installerat W10 på sin stationära burk. Nu kommer han inte in i den öht. Startar datorn, kommer upp inloggningsruta för Microsoftkonto, med förifyllt användarnamn, fyller i lösenord, får felmeddelande: "Enheten är offline. Logga in med det senaste lösenordet som användes på den här enheten."
Lösenordet är korrekt, för när vi försöker med ett annat så får vi meddelande om att det är fel.
Snälla hjälp!!
Antal svar på detta inlägg: 2
När det är windows lösenordet som går till ert Hotmail/livemailkonto så är det det ni skall använda, har ni inte internetanslutningen ansluten första gången så skiter det sig
Har ni använt det äldre kontonumret och det är ett lokalt konto på datorn skall ni använda det..
Hej Göcke, du kloke man
Det är en gmailadress som är användarnamn, så jag gissar på ditt första förslag. Jag var inte närvarande vid första tillfället, men vi har ju alltid wifin igång, så jag har svårt att se att inte anslutningen skulle ha varit igång.
Exakt vad menar du med att det skiter sig om inte internetanslutningen är igång första gången? Låter lite ödesdigert tycker jag - innebär det att vi kan köra datorn på tippen nu eller? För jag vet verkligen inte hur jag ska ta mig in i den.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem