Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Uppdatering

Uppdatering

nu är det dags igen!
har fått en uppdatering på windows 10 men datorn den uppdaterar inte
likadant varje vecka
vad är det för skit microsoft skickar ut
• Kumulativ uppdatering för Windows 10 för x64-baserade system (KB3093266).
Antal svar på detta inlägg: 23
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Göcke Tack för tipset men det hjälpte inte. Ringer supporten på microsoft på måndag
BoboSlacke uppe i höger hörn så finns ... tryck där och längre ner så finns det att radera och sen är det bara att välja
Ja visst raderas det. men jag vill ju tex ha kvar mina inloggningsuppgifter. Min önskan är att jag ska kunna ta bort det jag själv önskar, inte rubbet.
loket55 har du testat JonahHex förslag?
Annons
Jag är inte nöjd med Windows 10. Sedan jag installerade det så tar det för det mesta flera minuter innan min dator stängs av t. ex. Segare även vid uppstart.

-För att inte tala om olika buggar som t.ex att Itunes startar samtidigt när jag startar Plex mediacenter.

- Varannan gång jag ska stänga av datorn, så hamnar datorn i något konstigt läge där den inte stängs av och där ikonerna bara blir vita rutor och inget går att göra. Varken stänga av, gå in i aktivitetshanteraren eller någonting. Jag är då tvungen att stänga av datorn manuellt.

-Installera med skiva (isofil) går inte på min dator. Då hamnar datorn i någon konstig loop som knappt går att ta sig ur.

Några exempel på problem jag har. Men då har jag också NVIDA.

Jag är inte nöjd med Win 10

Har aldrig hänt med tidigare operativsystem.

Brickan
brickan , du har aldrig undrat vad som låser sig i din dator, är den förresten kompatibel , osv..

tror vi att win10 går på allt, två månad efter lanseringen så får vi nog glömma det

själv så har jag en gammal IBM T41 som fungerar kanon på XP men inte har rätt grafikkort för W7, w10 säger ifrån att datorn inte är kompatibel. så där får man ge sig..
Ja jag har testat JonahHex förslag men det hjälpte inte heller.
Jag hade ju problem med förra uppdatering och då fixade supporten på microsoft den så då får dom fixa den här också!
Har pratat med en riktig stjärna på datorer på microsoft.
han körde en felsökning på windows update och där var det en massa fel som den åtgärdade och sen funkade uppdateringen alldeles utmärkt.
Han trodde att programmet ccleaner är boven i dramat då den kan plocka bort filer när man rensar registret!
Då får vi hoppas att du får nästa uppgradering utan problem.

det är ju alltid enklare att jobba i datorn än att föreslå något på ett forum
Förvisso så är det så Göcke.
Men ibland så ställs man mot väggen och då är ett forum ett utmärkt hjälpmedel för oftast så är man ju inte ensam om problemen. Den här mannen på microsoft var inne på sidor som jag aldrig har sett förut!
Det är bara att inse att en dator är ini helvete komplicerad och som lekman så skummar man bara på ytan vad som finns i den!
man får sätta sig på skolbänken igen då..

skämt åsido , jag trappar ned efter ett helt yrkesliv med datorer och övrig elektronik och teknik. De unga behöver ta över..

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem