Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

OneDrive

OneDrive

Kan inte längre flytta OneDrive katalogen från C: till D:-disken.
Har gjort det tidigare men nu finns inte alternativet PLATS under egenskaper.

Kör win 10 Home. Någon idé
Antal svar på detta inlägg: 3
Löste det genom att klippa ut katalogen från C disken och klistra in på D.
Nu är sökvägen rätt.
Något hände igår när jag höll på och ville ha upp OneDrive på Start och då hette den OneDrive 2. Jag förstod då att jag måste ha OneDrive redan, men hittade inte den ikonen först och när jag hittade den så raderade jag den ikonen och behöll den sistnämnda och sedan blev det galet. Nu har jag två OneDrive på D disken vilket då den ena är de gamla katalogerna och den andra de nya. Det blir till att städa nu igen bland alla dessa gigabyte.
Däremot vet jag inte varför det saknas en flik bland egenskaperna på OneDrive där man kan byta lagringsplats
tydligen skapade du två kopior

testa detta

Du kan flytta placeringen av OneDrive-mappen till en annan disk på följande sätt.
1. Högerklicka på OneDrive-ikonen i aktivitetsfältet och välja Inställningar.
2. Välj därefter att "Ta bort länken till OneDrive" varvid OneDrive-klientens installationsskärm "Välkommen till OneDrive" öppnas.
3. Tryck på knappen "Komma igång" och logga därefter in på ditt Microsoftkonto med ditt ID och lösenord.
4. På nästa skärmbild trycker du på knappen "Ändra" för att välja den nya platsen där du vill att OneDrive-katalogen skall vara.
5. Klicka på "Nästa" och välj därefter vilka mappar du vill synkronisera.
6. Tryck därefter på knappen "Klart"
Flytten av OneDrive-klientens standardplats är nu klar men vänta med att radera den gamla OneDrive-katalogen tills den nya är uppdaterad, vilket kan följas i utforskaren.

Tack. Det var nog kanske så att jag gjorde första inställningen i win 8 och inte som jag trodde i 10:an

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem