Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Vinterkyla ska det bli

Vinterkyla ska det bli

Huuuua, om man stirrar för mycket på löpsedlarna idag då börjar man fundera på värmeländerna. Det varnas för otroligt sträng kyla nu, men tur att människan bara spår, men han där uppe han rår. Läste just lite annat också, så här;

En affär i Ulricehamn har en skylt där det står; Kom in och känn doften av Fias bak.
SVT ska samla alla matprogram i en ny kanal--Tarmkanalen.
Apropå SVT-s satsningar, nu kommer en ny serie speciellt för datanördar;"Appleterna" ska den heta.

God helg alla. L.
Antal svar på detta inlägg: 4
Här på västsidan av småländska höglandet där jag bor har det legat ett kraftigt högtryck sedan lång tid tillbaka. Det har inte fallit en droppe regn sedan den 22 september. I dag, den 18 okt. blir det nära 4 veckor i följd utan regn och med strålande sol nästan varje dag. Temperaturen på dagtid har varit ca. 10 grader C.

Jag kan hitintills inte tänka mig ett bättre höstväder än i år. Ingen frost eller is. Inga frostiga bilrutor på morgonen. Just nu 11 grader C., molnfritt, klar sol och lövverket på björk, ek och lönn går i höstfärg gult, orange och rött.

Säg nu inte att vädret var bättre förr, för det var det inte, inte ens på gamle Torricellis tid, han som visste hur man rätt avläser en riktig barometer.
Hej Nilho, vädret är som det blir och var, varken bättre eller sämre, vi har ju haft en otroligt fin höst i år också, så vi kan ju inte klaga på det alls. Det som är mindre kul är ju om det blir kanonkallt och man då ska ut med bilen på morgonen utan garage eller värmare, i norr går det ju bra med den torra fina luften, men vi som har fuktig luft i stort sett alltid finns det roligare saker än att få till en körbar bil,men som sagt, var har väl varit med förut ja. Hälsn. L.
Vintern med rejält med snö är härligt kanske kan det bli så här trots klimatförändring

http://forumbilder.se/ECRRQ/img-0660

Annons
Ja du pedhan, det där var en riktigt äkta gammaldags vinterbild,kläder på linan och kanske nytvättade, men de ska ut. Klart att det kan bli vackra vyer också även om det är en aning opraktiskt och jobbigt ibland. Hälsn. L

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem