Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Plusgiro

Plusgiro

Hej ! Har Ni andra här eplusgirokonto hos Nordea ? Har fått brev från Nordea att dom
avslutar eplusgirot från sitt sortement. Skickade svarskuvertet tillbaka och anhöll om ett nytt 11-siffrigt konto. Nu har dom stängt av mitt gamla konto, före jag får mitt nya konto aktiverat. Jag kommer att göra förluster!
Antal svar på detta inlägg: 17
Sidor: 1 2 Nästa »

Det står så här
Svar:

Personkontot öppnar vi när du skickat in ditt svarskort. Då avslutas också PlusGirokontot. Om du beställt KuvertGirotjänsten avslutas PlusGirokontot cirka två veckor efter att Personkontot öppnats, så att du ska hinna få det du behöver för att kunna göra betalningar.

Om detta stämmer så ska du ju nu ha fått ett annat konto?
På deras internetsida står det bl.a. "När vi har fått svarskuvertet,avslutas ditt konto"
Tillsvidare har jag inte fått något nytt kontonr.
RolleBe!
Jag hade eplusgirokonto hos Nordea och skickade in svarsblanketten med begäran om ett 11 siffrigt personkonto. Efter en tid fick jag svar att epostgirot var avslutat och att mina pengar var överförda till mitt nya personkonto. Efter ytterligare tid fick jag ett vaderat kuvert med en ny kortläsare och följande meddelande.
Hej! Här är din kortläsare som du använder tillsammans med något av Nordeas Mastercard, Visa eller Inloggningskort. Jag fick göra ett besök på Nordeakontoret där jag bor för att koppla ihop mitt inloggningskort med den nya dosan (som ser exakt lika dan ut som den gamla). När det var gjort så överförde jag mina pengar till Swedbank (Varbergs sparbank) och gör nu mina betalningar därifrån. Hoppas at det ordnar sig för dig. Jag tycker att Nordea kunde skött detta på ett bättre sätt.
Annons
Jag gör mina giroinbetalningar manuellt genom mitt personkonto hos Nordea, och allt fungerar perfekt.
Min kortläsare använder jag bara för att kolla mina konton och göra överföringar m.m. !
Jag diskuterade om saken med Tradera, och dom visste ingenting om avslutning av
plusgirokonto. Gäller det ej för företag ?
RolleBe! Det gällde bara privatpersoners epostgiro.
RolleBe! Jag menar naturligtvis eplussgiro.
Jaha, då är det diskriminering !
Fick brev idag från Nordea med startkod, men INTE kan jag logga in med svensk
personnummer, eftersom jag bor i Finland. Finns det också i Sverige något som heter Borgå??
Har dom fått fel mellan öronen, i Nordea ?

Nu har man blivit så ilsken, att man kokar!
Det angivna telefonnumret i brevet är för inrikes kunder och av det har jag ingen nytta av. Per e-post fick jag ett annat nummer att ringa till. Det förvånar mig att Nordea inte
kan skilja åt inrikes kunder och utlands kunder.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem