Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Windows10 beröm eller

Windows10 beröm eller

Ok lite tjatigt kanske ,men är w-10 något att satsa på?
Ni som kan hantera datorn häv ur er beröm eller----.
Antal svar på detta inlägg: 6
vad vill du att vi skall svara på det???
en barometer på hur vi tycker att den är???

har man installerat och utbildat andra i alla windows OS
så är den här inte sämre än någon annan

gillar du inte förändring , uppgradera inte.
du har ju redan i så fall intalat dig att inte vilja ha det.
litar du på vad andra tycker , går du fel väg

uppgraderingen går att backa under din första månad
sen får du betala om du vill ha det.

har du fått klarhet i att uppgraderingen fungerar på din dator
då har du incitamentet att testa i alla fall
jmw.
Windows 7 var ett väl fungerande OS. Windows 8 också, men jobbigt med startskärmen och lite andra funktioner.
Windows 10 fungerar bra. Personligen saknar jag Programmenyn, dvs funktionen Alla program och så dök fönstret upp med installerade program.
I windows 10 klickar man på Alla appar och så får man rulla ned. Det är lite knöligt även om det är tänkt att man ska ha sina favoritprogram på Startskärmen som finns kvar men i ändrad version (fast den går att förändra).
I övrigt så känns win 10 bra även om jag har lite problem med grafikdrivrutinen i min dator (Nvidia Geforce 660Ti). Den slutar svara ibland (i synnerhet efter att den varit viloläge) och så startar drivrutinen om. Det är inget som jag märker så mycket av annat än att det blir ett meddelande som poppar upp.
Jag har inte laddat ner Win10 ännu men vad jag läste på IDG så kommer den laddas ner automatiskt oavsett förr eller senare. Alla nya datorer kommer ju endast säljas med Win10 så man får helt enkelt anpassa sig och lära sig förr eller senare vare man gillar Win10 eller inte. Du kan ju i annat fall skaffa en Mac eller lära dig Linux.
Annons
Jag har hämtat den, hade 8an innan och är nöjd. Visserligen hade jag ett tilläggsprogram till 8an så att jag hade startknapp då också, istället för apparna så det är likadant nu.

Jag skaffade 10 men för att stilla nyfikenheten, men det är väl alltid så när det kommer nytt? Vet att folk var skeptiska så fort det kom ny mobil förr, även när cd spelarna kom ingen skulle ha en sån utan man ville behålla gamla skivspelaren.
skitbra att kunna välja startskärm och så vidare. Men jag har två datorer ochg har installerat win 10 på båda. På båda datorerna tar det längre tid med både start och avstigning efter installationen. (tyvärr)
HÅller med brickan, att det tar lite längre tid till start och stopp.

Jag har provat att köra ett tilläggsprogram som jag körde på 8 (startmeny X) och det fungerar bra och känns ju bekvämt och vant, men jag försöker att lära mig 10:an istället.

Ang startskärmen så kan man ju välja om man vill ha den som den ser ut eller om man vill ha den i fullformat, som i 8, MEN man kan också "töja" ut den befintliga genom att dra i överkanten och även i högerkanten och göra den större. OBS dock att om man ska dra åt höger så måste man dra tills den ökar ut av sig själv. Den har vissa fasta lägen i bredd.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem