Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Installation

Installation

Jag har fått en gammal dator och formaterade den från Windows 7 och nu kan jag inte installera om den utan får följande felmeddelande när installationen ska börja,

Tryck ner valfri tangent om du vill starta med CD- eller DVD-skivan.

An operating system wasn´t found. Try disconnecting any drives that dont´t contain an operating system.

Press Ctrl+Alt+Del to restart

Jag har försökt med det mesta snart men ingenting fungerar, det sitter 3 diskar i datorn varav den som OS låg på innan är en SSD disk, jag har även kopplat bort den disken och försökt att installera på en annan disk med samma resultat.
Antal svar på detta inlägg: 20
Sidor: «1 2

1. när du väljer att boota från cdn så skall du både höra och se att den jobbar
men gör den det bara en kort stund bootar den inte. inläsningen från cdn tar ett tag (flera minuter)
Det är bara en cd-spelare men tre hårddiskar.
Jag har använt skivan innan så jag vet att den bootar.
Annons
och du kör nu bara med en hdd i datorn och bios hittar den och är det enbart en partition på den..

En fråga som kanske är dum: Trycker du ned någon tangent när du får frågan om du vill starta från CD:n?
ingen dum fråga LuckySwede
Det är bara en cd-spelare i den och tre hårddiskar.
Ja, jag trycker ner valfri tangent som det står. Jag har alla tre hårddiskarns inkopplade men ska testa att koppla bort två av dem och bara ha den kopplad som OS ska ligga på
Problemet är löst. Jag kopplade disken till en annan dator och gick sedan in i diskhanteraren och tog bort partionen och gjorde en partion och sen gick den att installera.
viste väl att du inte hade fullföljt allt .
lärdomen du nu har är att formatera en OS-disk inte alltid är modellen för att gå vidare utan att du måste gå hela vägen ut om du nu gör det.

och med detta så vill jag trycka på detta ännu mer, för med w10 är det ännu mer viktigare att du gör rätt.

lycka till nu med w7an

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem