Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Flytta program ?

Flytta program ?

Hej! Jag överväger att köpa en ny dator, och undrar om det är möjligt att flytta över program? Det gäller främst Adobes Illustrator o Photoshop. Jag tror att de är "äkta" då jag fick dem installerade genom mitt gamla jobb, men jag har inga nummer (licensnycklar?) eller liknade, och det är inte läge att fråga på mitt gamla jobb. Finns det någon möjlighet ändå? Blir det isf skillnad om jag byter fr PC till Mac?
Antal svar på detta inlägg: 5
Utan licensnyckel kommer du inte långt.
Hade du cdn med nyckel så har det inte varit några problem
Jag har den erfarenheten att jag inte kan installera dessa program i Windows 8 eller w10 då där finns någon form av spärr för att förhindra flytt av program som inte är noggrant registrerade på användaren (= dyrt betalda). Jag äger PPhotoshop, InDesign och Illustrator men kan inte lägga in dem i varken 8.1 eller W10 trots att jag har dem på skiva med tillhörande licecensnycklar. Men på min gamla W7 gick det bra. Nu får jag nöja mig med Photoshop elements men det är ju inte detsamma. Just nu har jag Photoshop på prov i 30 dar, det kan jag sedan köpa (hyra?) för jag tror ca 150:- i månaden. Adobe ledsnade nog på en massa tjuvåkare (mig inräknad).
Jag kan tillägga att om jag minns rätt så kunde jag flytta programmen om jag uppgraderade min W7 till W8 och sedermera till 8.1. Då låg programmen kvar. Men så fick jag byta OS och då kunde jag inte installera dem igen.
Annons
Märkligt. Jag har Photoshop CS4 kvar på 10:an. Du kanske har nyare versioner och då var man ju tvungen att avinstallera/avaktivera på ena datorn om man vill köra på en annan dator.
köper man en ny dator , måste man i vilket fall som helst installera om Photoshop
och en licensnyckel annars så är det enbart en månad prova på.

Annars så kan ni köra appen Adobe Photoshop Express

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem