Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Word 2010. Standardinställning figu

Word 2010. Standardinställning figu

I Word 2010 menyn Figurer har alla figurer blå fyllning eller blå färg på linjerna. Kan man ändra någon inställning så att standardfärgen blir svart?
Antal svar på detta inlägg: 17
Sidor: 1 2 Nästa »

ltb, högerklickar du på figuren och dialogrutan som dyker upp väljer du, formatera figur. Här får du alternativ för att byta färg, ändra färg på linjen mm.
Ja det är irriterande. Jag letar just nu efter att spara ändringar i standardfigur. Det fanns förr, men än har jag inte hittat det
det finns ju en spara standardfigurfunktion, men de sparas ju inte.
Annons
Jag tror att man måste göra ändringarna i dokumentmallen för att de ska ligga kvar. Ska testa om en stund

Men det hjälpte inte. Skit också
det är ett nytt färgschema ni måste skapa
Jag chattade med svenska Microsoft support, men de säger att de inte hjälper till med rena programfrågor. De hänvisade till Office-supporten på nätet. Jag har lagt in en fråga där, men ännu inte fått något svar.
det är ett nytt färgschema ni måste skapa (skapa temafärger) eller bara redigera en (standard är office)
OK. Tack Göcke. Vi ska prova
hur har det gått för er , kan ni ändra det så ni får till det som ni vill ha det???
Jag fick ett svar på Office-supporten, men det gällde Word 2013 och vad jag kan se så ser menyerna annorlunda ut i den versionen.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem