Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Virus vill ha betalt för att

Virus vill ha betalt för att

ta bort det. Ngn som känner igen problemet??

Viruset stänger allt utom skärmen med text att man skall betala angriparen böter för att "komma loss ".

Hjälp mig snälla.Hur löser jag detta??????


Med vänlig hälsning


Masken
Antal svar på detta inlägg: 16
Sidor: «1 2

kör ni w10 så finns ju återställningen med automatik i Nilhos exempel
det är det närmaste "leiakes patenterade systemåterställning" förutom då att ni där har två alternativ , raddera allt eller spar egna filer och instalera om OSet.

alternativt då att leta externa hjälpmedel att skanna datorn med.

själv så hade jag en sådan dator inne alldeles nyligen, och där låg skiten i webläsar cachen , som jag raderade från externt os och lös disk.
och med det vill jag säga att installera om datorn med att behålla egna filer kan vara ett vanskligt tilltag
Här är ett annat metod man kan pröva. Den har nog varit uppe här på IS någon gång tidigare.

Är datorn helt låst så att man inte kommer åt att köra antivirusprogram innifrån datorn kan man pröva att köra ett yttre antivirusprogram, som man från annan dator laddar ner på en CD eller USB- minne.
T.ex Kaspersky Rescue Disk
http://www.majorgeeks.com/files/details/kaspersky_rescue_disk.html
Du svarade aldrig på hur det ser ut om du startar i felsäkert läge?
Annons
Hej, varit borta hos vänner ett tag, så jag har inte hunnit kolla alla de vänliga tips ni gett mig.

Vill INTE köra en Leiakare (frid över hans minne) önskar behålla alla filer intakta om det nu går.

Med vänlig hälsning

Masken
Systemåterställning i Win7

klicka på

Startmenyn nere till vänster
Dator
Systemegenskaper
Systemskydd
Systemåterställnin
g

Välj ett datum några dagar före ditt problem.




Hej. när min laptop attackerades av en utpressare Loke min bror använt denna webbplats http://onenet.se/guider/virusfilen-locky/

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem