Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: InternetStart

Dags att muntra upp

Dags att muntra upp

Tre vänner gifte sig med tre olika kvinnor från olika delar av landet
Den första mannen gifte sig med en kvinna från Alabama. Han sa till henne att hon skulle diska och städa.
Det tog ett par dagar, men på tredje dagen, när han kom hem såg hen ett rent hus och disken diskan och undanställd.

Den andra mannen gifte sig med en kvinna från South Dakota. Han gav sin hustru order att hon skulle göra all städning, diska och laga mat.
Den första dagen ser han inte några resultat alls, men nästa dag såg han att det var bättre. På den tredje dagen såg han hur hans hus var rent, disken diskad och undanplockad och det var en stor middag på bordet.

Den tredje mannen gifte sig med en flicka från TEXAS... Han beordrade henne att hålla huset städat, diska disken, klippa gräsmattan, tvätta och han skulle ha varma rätter på bordet vid varje måltid.
Han berättade sedan att den första dagen såg han inte någoting. Den andra dagen såg han inte heller någonting. men den tredje dagen, då en del av svullnaden hade gått ner, så kunda han se lite med sitt vänstra öga. Hans arm hade läkt tillräckligt så att han kunde fixa sig en smörgås och ladda diskmaskinen.
Han har fortfarande vissa svårigheter när han kissar.
Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: 1 2 Nästa »

Tack PerAsk...
Här kommer en snällare variant.
Två arbetskamrater pratade om livet, varav den ene berättade om sin fru som aldrig städade eller lagade mat, hon är dessutom allmänt ovårdad. Vad ska jag ta mej till?

Det finns bara en sak, du får k....a ihjäl henne!

Går det?

Det är bara att försöka...!

Mannen gick hem och började med kvinnan, fortsatte hela natten, tog ledigt från jobbet nästa dag ända tills på morgonen, då konstaterade han kvinnans död.

Han släpade sig till jobbet och berättade för kompisen att det hjälpte.

Efter dagens jobb kom han åter hem och fick se ett alldeles nystädat hem, doftande nylagad mat och en helfräsch fru.

Men? utbrast han klart förvånande, lever du?

Ja svarade kvinnan, är du snäll mot mej så ska jag vara snäll emot dej...
bravo!
Jag är urdålig på historier! Jag kan bara en, den har jag berättat 80ggr. Genom åren! Nu kommer den för

Bonden och pigan gick med koa till tjuren. När han gjort vad han skjlle återvände dom hemmåt.

Då lade bonden armen om pigan och frågade.

Ska jag göra likadant som tjuren gjorde med koa?

Det är upp till dig sa pigan! Det är ju din ko!!

Hur dålig som helst
Annons
bra svarat av pigan
Två karlar träffas på bussen.

Verkligen skönt, säger den ene. Att slippa köra själv. Man sparar en massa bensin
och så kan man läsa tidningen under tiden.

Precis, svarar den andre. Och när får du tillbaka körkortet?
Livet blir bara bättre ju äldre du blir, eller hur?

Jag var på ett café nyligen när min mage började bete sig riktigt orolig, den kurrade och gjorde alla möjliga ljud. Det gick snabbt upp för mig att jag var tvungen att släppa mig. Och det fort.

Kaféet var dock fullt av folk men tack och lov spelade de musik väldigt högt. Så för att kunna lätta på trycket utan att skämma ut mig prickade jag in mina pruttar så att de kom i takt till musiken.

Efter några sånger började jag känna mig mycket bättre och magen lugnade ner sig avsevärt.

Jag drack upp min kopp med kaffe och noterade samtidigt att hela fiket stirrade på mig.

I samma sekund gick det upp för mig: musiken jag trodde kom från högtalarna, kom i själva verket från min iPod. Jag hade haft hörlurarna i hela tiden!

Så kan det gå när vi äldre medborgare använder ny teknik
Hahaha,ja du PA, man hinner inte med i utvecklingen numera, hårda bud som här;
Problemen hopar sig, nu kan man knappt komma ut heller. Julen står ju för dörren!
Apropå kåldolmens dag: Två köttbullar var ute och gick.Då kom en kåldolme gående
på andra sidan.--Men usch, titta inte, honom har de tagit kål på !
Livet är inte lätt alla ggr. Tjing. L
Ett företag som kände att de behövde en uppfräschning bestämde sig för att anställa en ny VD. Så den nya chefen började och direkt ville han sätta sig i respekt och göra sig av med de han ansåg vara ”latmaskar” och överflödig arbetskraft.

När han gick runt på kontoret den första veckan fick han syn på en kille som stod och lutade sig mot en vägg och petade tänderna med en tandpetare. Rummet var fullt av kollegor och chefen ville därför göra en markering och visa att han menade allvar. Så han frågade killen:

”Hur mycket pengar tjänar du i veckan?”

Killen, som blev lite överraskad av frågan, tittade på VD:n och svarade:

”Jag tjänar ungefär 4 000 kronor i veckan. Hur så?”

”Okej, vänta här”, svarade VD:n.

Han gick sedan tillbaka till sitt kontor och kom tillbaka två minuter senare. Han gav killen 16 000 kronor kontant och sa:

”Här är fyra veckors betalning, försvinn nu härifrån och kom inte tillbaka. Du har fått sparken!”

Killen försvann illa kvickt och chefen sträckte på sig, nöjd över att ha visat sina anställda att han menade allvar.

”Kan någon berätta för mig vad den där idioten hade för arbetsuppgifter här egentligen?” frågade han.

Från lite längre bort i lokalen kom svaret från en anställd:

”Javisst, det var pizzabudet från pizzerian runt hörnet. Han väntade bara på att få betalt för pizzorna!”
Ja du P-A, man skulle kanske söka jobbet, bra betalt i alla fall hehe.
Så här också kan det se ut ibland;
I en tallrik blåbärssoppa hittar man inga lingon, men i en tallrik skog däremot !
Förr sökte man ord i sitt eget minne. Nu behövs bara "sökord" .
Om man har dåligt närminne då får man vänta tills det har gått en stund.

Må gott. L
PerAsks historia "Livet blir bara bättre ju äldre du blir, eller hur?" var ju riktigt bra! Jag var själv i en liknande situation men kom på mig innan...

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem