Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Uppdateringar ställer till det bara

Uppdateringar ställer till det bara

Det med uppdateringar är inte kul. Nyligen funkade min dator och efter några minuter när jag inte var vid dator och och kom fram till burken ser jag att den har startats om utan att jag märkte det, säkert ngn. Uppdatering som även sabbade min post då jag plötslig kunde inte öppna posten eller även öppna mina bilder då det hackade upp sig.
Inte kul inte, när man har ingen koll på burken :( Har Win10 just på den dator men på en annan har jag win 8.1 så den behåller jag, då jag har mindre strul än med Win10.
Antal svar på detta inlägg: 30
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Mycket med det tekniska ja, här fick man lov att installera in nytt program och det blev då W 7 Premium, det fungerar ju tillfredsställande i stort, och man lär ju så länge man lever, ett bifogat dokument i ett mail fungerar också, men det lustiga är att dokumentet skrivs ut i min mail-box med bokstäver och siffror som inte klarar ö å ä etcetc, det blir tomma hål bara, men hos mottagaren är det helt ok, dokumentet finns där och han öppnar och allt är ok där. Har just testat Explorer och samma fenomen där, så det får gå så. Lycka till där.
??? Något tok gör ni
och som vanligt så är informationen knapphändiga så svaret för dig krisbz

starta om din dator igen..

för dig lagera låter det som avsändaren har skrivit i ett annat teckenformat
eller att ni båda laborerar med det..
Hej Göcke, alltså det är inte någon som skickar till mig utan det är mina egna dokument som gör det där fenomenet. Hos mottagaren är allt ok, och även i min dator när jag öppnar själva dokumentet, det är bara det där lustiga att den skriver in dokumentinnehållet i det vanliga mailet också, och där är bokstäverna som jag sa, kollade just nu att kopiera dokumentet och lägga in det direkt som ett vanligt mail och då fungerade allt,nåja, man vet ju om det så de är väl något i dator-programmet W7 som ligger bakom allt. Ingen panik här, Hälsn.
Annons
Jag har redan startat om 3 ggr. snacka om tålamod men med e-posten har det ordnat sig, ser normalt ut igen :) bilderna vet jag ej, vågar ej testa då förra gången den hängde upp sig ordentligt så jag var tvungen att stänga av dator med knappen istället.
Jag tror inte att det är uppdateringarna det är fel på.
Vore det så skulle vi alla få problem eller hur?
Jag skulle prova att installera om win 10 eller från os köra sfc/scannow.
Det är fortfaranda lite problem med 10:an.
Läste om ett problem som kanske skulle kunna passa in på dig-?????

Gå in på energiinställningar och kolla om snabbstart är aktiverat. Ta bort den funktionen isåfall.

Återkom när du provat.

Kanske jag feltokade dig??
Uppdateringar kan ställa till sånt som man inte önskar eller vet om. Jag hade tidigare W8.1. Installerade W10, snabbt och elegant. Efter en månad kom en uppdatering och då blev jag av med mitt Wi-Fi. Ingen kontakt med varken skrivare eller router. Vid intern felsökning blev beskedet att det var fel på en driver. Jag kunde inte lösa det utan jag satte upp en kabel i taket för LAN från routern och anslöt en USB-kabel till skrivaren. Då fungerade allt igen och jag avvaktade för jag trodde att jag skulle få en ny uppdatering, 1511 nånting som jag sett här på IS. För två dagar sedan lyste meddelandet nere i högra hörnet att jag kunde installera denna uppdatering. Jag tackade och accepterade. Det kom en varning att det kunde ta tid och att datorn skulle starta om flera gånger. Den började installera filer, ladda program och konfigurera inställningar. Efter varje delmoment skedde en omstart. Jag satt imponerad och tittade på när procenten ramlade in. Det tog 20-40 minuter tills datorn tackade för sig och önskade mig lycka till. Allt fungerar perfekt nu efteråt. Wi-Fi är okej igen och datorn säger att den slängt ut en felaktig driver och satt igång allt som det skall vara. Datorn fixade allt helt själv och jag fick anstränga mig för att inte lägga mig i skeendet.
Slutet gott = allt gott
Nu har jag med fått proplem , efter ha uppdaterat Win 10 fungerar inte min touchplatta, kan inte rulla upp eller ner , har en Asus N56V försökt hitta på Asus hemsida men kan inte hitta, nån som kan hjälpa.
karlerik , på asus finns det enbart w8 drivrutiner för din modell än så länge
Jag fick samma problem med pekplattan efter uppdateringen till 1511. Gick in på inställningar - enheter - mus och pekplatta. Pekplattan var avstängd så det var bara att sätta den till På, så funkade den igen.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem