Tisdag 16 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Bredbandshastighet

Bredbandshastighet

Min hastighet på bredbandet har blivit en kollaps!! Telia säger att dom leverera det jag betala för i detta fall 100/10

Men när jag kolla med bredbandskollen så ligger jag på 14,52/12,86 sista mätningen för en stund sedan. Och så har det varit en tid!!

Hur kan ja kolla att telia tala sanning?

Kan det vara min dator som ställer till det?

Var ska jag mäta att det levereras 100/10 Och med vad?
Antal svar på detta inlägg: 39
Sidor: 1 2 3 4 Nästa »

Thomas2 , förmodar att du har testat med bredbandskollen

däremot vad du kan få ut kan de inte göra något åt

det är bara din bredbandsleverantör som kan skruva på
och sedan frågan som återstår , delar du ditt bredband med tv och telefon
då får du inte mycket kvar att surfa för..
bara min reflektion
Nä jag dela inte teldfon eller tv utan bara datorn.

Och jag har alltid sedanjag fick fiber haft över90/11 . Så antingen kan datorn och bredbandskollen inte komma överens vid mätning eller håller
datorn på att kola vippen. Men det upplevs inte som om det bara skulle vara så lågt när jag surfa. Kan det beror på Flash player tro?
när du testar via bredbandskollen så finns inget annat än deras testrutiner med

endera så har din router får spel (möjligen att tid och datum inte stämmer ) eller så kan det släppa bara genom att starta om routern..
Annons
Nä det hjälpte inte!

Men mäter jag min mobil via wifi så får jag över 44/11 lika dant med surfplattan.

Men datorn!! inte mer än som högst 18/11.
du kör rådlöst (wifi) anslutning till routern
Ja så är det.
Nä det är nog datorn som är fel på? När jag gå in på INS så fladra sidan en stund innan den är klar. Det tar några sek. innan den är klar!

Hade leiake levt hade han sagt Frabrikare!! Men det är nog inte lönt att greja med vista längre!
då bör du inte lägga ned så mycket krut på hastigheten
för din router har delat allt den kan så rättvist som möjligt utan att du kan påverka det så mycket
Sätt in en nätverkssladd och mät igen!
Min son hade samma problem med Telia!
Han gjorde en recovery med EaseUS Back up och efter denna funkar hastigheten perfekt igen!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem