Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Windows 10

Windows 10

Får upp i ett kör att jag skall uppgradera till Windows 10, har för närvarande Windows 7. Om jag gör det, vad blir det då för ändringar, förutom själva uppgraderingen? Eller är allt som det var innan?

Är rädd att det blir kaos i både min dator och i mitt huvud, med allt nytt

Tacksam för svar



Antal svar på detta inlägg: 16
Sidor: 1 2 Nästa »

skrivbordet är kvar och allt det du är van med är kvar, skillnaden är att du får en lista med program som är i alfabetsordning och en lista med fyrkantiga appar(program) att trycka på om du visar det som kallas start , men dina installerade program är kvar
Byt inte Windows 7 var perfekt
Har som Berit men tänker vänta ett tag till så de mesta småproblemen är lösta men de kanske är det vid det här laget.
W7 fungerar fint så det är ingen panik men jag undrar vad som är bättre?
Vet hur W10 ser ut och lite hur det funkar men är man van vid en sak som fungerar så hänger man kvar.... W7 uppdateras väl i 2 år till ungefär, kommer regelbundna uppdateraringar fortfarande så än är det ingen panik.

Varför borde jag byta nu?
Eller ska man vänta ut ett tag till så det mesta som kan vara lite galet är fixat?
Annons
du kan ju vänta fram till augusti nästa år Jan_e på att uppgradera den gratis uppgradering som pågår nu..
Vi lever i en fri värld där var och en gör som man vill! Än så länge!
Jag tycker windows 10 är suveränt. Microsoft edge är blixtsnabb!
Men det bästa tycker jag är den lilla sökrutan den gör att man slipper att leta i datorn m.m
Är Edge så mycket snabbare än IE11?
Sökrutan låter smart.
Är det några andra fördelar gentemot W7?
Jag kommer knappt ihåg hur w7 var!
Men jag tycker att Edge är mycket snabbare än IE11!
Jag kan bara säga att jag är mycket nöjd med windows 10.
Göcke kan säkert bättre jämföra W7 med windows 10!
Det finns ett litet program att ladda ned som döljer win10 uppgraderingen. Du kan sedan enkelt ta fram den igen om du vill uppgradera, vilket då måste ske innan 29 juli 2016
Programmet heter GWX controlpanel.
Laddas ned här och du sparar det bara någonstans och det behöver inte installeras.
http://www.techspot.com/downloads/6756-.html
Mitt första inlägg på ins med w10!! känns lite kusligt, men det går nog? Det blir nog en del frågor. Men visst känns det bra!
Håller med boax.jag törs inte byta,kommer ihåg vilket tjorv det var från W95 till XP

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem